#1 Skrevet Mai 7, 2012 Har noen spørsmål ang overhaling av bakre caliper på RS4 B5. Finnes det "overhalings kit"? Er det billigere å kjøpe ny caliper? Trenger man noe spesialverktøy? Er det noen "triks" man bør vite om på forhånd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2012 selger møller overhalingskit? her er i alle fall noen ny priser: Nye Calippere (B5): http://www.ebay.de/itm/original-Audi-RS4-Bremssattel-RS-4-Bremssattel-RS4-Bremsen-RS-4-Bremstrager-/380362198126?pt=DE_Autoteile&hash=item588f5a8c6e Nytt kit med B7 bakbremser (plug&play)http://www.ebay.de/itm/Audi-RS4-B7-Bremsensatz-Umbausatz-RS-4-Bremse-Audi-B5-A4-inkl-Einbau-/260984549371?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc3e42ffb Jeg har B7 kittet. Enkelt og montere, og ferdig ombygd for å passe på B5. Mener å ha lest en gang at B7 skiver og klosser er billigere enn til B5 i Norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2012 Ser hvertfall at man får tak i pakningssett til calipperene dine, vet ikke om du tenkte på noe mer enn det? Ligger på en 300,- pr stk fullpris her på Gumpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2012 Har noen spørsmål ang overhaling av bakre caliper på RS4 B5. Svarene mine er i grunn generelle og gjelder vag-calippere generelt, og ikke spesielt RS4. Finnes det "overhalings kit"? Ja, med veldig få unntak selger BÅDE Møller og Mekonomen pakningssett for både glidere (mekanisk del) og stempel (hydraulisk del). Er det billigere å kjøpe ny caliper? Nei. Trenger man noe spesialverktøy? I grunn ikke. Jeg har pleid å ta av kalipper, fordi det er lettere å jobbe med den når den står i skrustikken. Bruker normalt en skiftenøkkel festet til en vinkelsliper-nøkkel for å skru stemplet inn igjen etter at det har vært ute. Er det noen "triks" man bør vite om på forhånd? Som skrevet over anbefaler jeg å ta av kalipper før jobben gjøres. Dersom stemplet eller veggene i kalipperen har begynt å få gravrust, skal det godt gjøres å få det sammen igjen uten at det lekker. Andre har fått det til bra ved å pusse rent, men min erfaring er at det ikke skal mye til før det lekker, så da anbefaler jeg heller å kjøpe nytt. Gliderne får du jo byttet ut 100%, viktig å bruke godt fett i de. Dersom det er vanskelig å få stemplet til å "entre" gjengene, har jeg innimellom brukt en skrutvinge for å sette litt press på det, for så å skru det inn ved hjelp av en slik vannpumpetang. Får greit feste rundt hodet på stemplet med en slik, selv med skrutvinge på. I bunn og grunn ikke så mye å bekymre seg for, bare å hoppe i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2012 Hvis stemplet er kranglete å få inn, så er det som regel at mansjetten ikke sitter på plass. Hvis du ikke har vært av med mansjetten, eller veit at den sitter på plass, kan du bruke tersj for å sette press på stemplet mens du skrur på det. Ellers kan en modde biltema-verktøyet for å få det til å passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2012 Men for oftest så er det handbrekk armen som er rustet og sitter fast på vag caliperene . er litt meir jobb å fikse det og er litt vanskeligere å skaffe repsett til handbrekk delen . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2012 Finns det repsett til håndbrekk mekanismen? Da jeg hadde problemer med dette på A4'n min fikk jeg beskjed om at dette fantes det ikke pakningssett / reprasjonsett til. Så endte opp med ny - overhaldt kalipper. Funka supert det Så når jeg leverte tilbake den gamle fikk jeg en liten slump penger tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2012 Det som kan være trøblete på mange sett også er å få "metallringen" i pakningen til å feste seg i sporet på kaliperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2012 Men for oftest så er det handbrekk armen som er rustet og sitter fast på vag caliperene . er litt meir jobb å fikse det og er litt vanskeligere å skaffe repsett til handbrekk delen . Dette har jeg faktisk enda til gode å oppleve. At stempel og glidere ruster fast: på omtrent hver bil jeg har hatt. Men akkurat håndbrekk-mekanismen har fungert på alle. Så der har jeg dessverre lite info, kan ikke si at jeg har sett overhalingssett beregnet på akkurat dette heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2012 overhallingskit holder lenge sålenge håndbrekket funker som det skal og ikke lekker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 12, 2012 Mener jeg leste her inne et tips om å borre opp et hull inn til akslingen til håndbrekk-mekanismen og sette inn en smøre-nippel. Liten skvett med fett inn og ting fungerte mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2012 Det kan være lurt ja , men skal lite til før en o-ring tar kveld inn til stempelet om man pumper inn for mye , og da vil den bynne leke bremevæske ut akslingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...