Er det mulig å bytte om til DSG-girkasse i min bil?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil det være mye arbeid i form av modifikasjoner å få byttet om til en nyere DSG kasse i min '03 Passat 1.9TDi Automat, eller er det bare å kjøpe inn og bytte?

Mvh

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes vel bare DSG-kasser for Passater med tverrstilt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling, derfor jeg spør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun R-tronic som finnes til langstilt motor? Fra R8 og RS5.

Er nok ikke fysisk umulig, men neppe en enkel løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun R-tronic som finnes til langstilt motor? Fra R8 og RS5.

Av dobbelt-clutch typen, ja. Ellers er det gammeldags automat, Tiptronic eller Multitronic som ble installert i biler med langsstilt motor.

Er nok ikke fysisk umulig, men neppe en enkel løsning.

Nei, ingenting er umulig bare man har nok penger å ofre på bilen sin (og dette vil bli dyrt), men det er helt garantert ingen enkel løsning nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av dobbelt-clutch typen, ja. Ellers er det gammeldags automat, Tiptronic eller Multitronic som ble installert i biler med langsstilt motor.

Nettopp. Trådstarteren har jo dette i bilen pr dags dato : vinke :

Er jo muligheten til å få dobbelclutch han spør etter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er både enklere og billigere å kjøpe ny bil.... Bytte av kasse/drivverk er jo ikke for hvermansen, det har jeg førstehåndskjennskap til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sette inn en 6-trinns manuell (litt usikker på når det ble normalt hos passat..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok enklere å skifte til manuell, men det er likevel ingen enkel jobb. I tillegg til selve girkassen er det nok masser av småting du må ha, alt fra girspaken til svinghjulet. Det enkleste, mest lønnsomme og helt klart å anbefale er å selge den bilen du har nå, og kjøpe en tilsvarende med manuell girkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.