Anbefalte innlegg

Har lyst til å høre hva slags erfaringer medlemmene har med forskjellige dekkmerker....

 

Jeg har fått levert min bil med 245/45x17" Bridgestone Potenza. De sporer ganske kraftig på sporete vei, og er generelt lite retningsstabile. Jeg vet at enkelte her kjører på bredere dekk enn meg, og vil gjerne vite hva dere kjører på, og hvilke erfaringer dere har... : rolleyes

 

På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har toyo t1r proxes nå på 245/30, sporer ikke det fnugg! Hadde samme som deg i fjor på 18" sline. Der var det så mye sporing at det var helt forferdelig å kjøre. Continental testvinner pleier å være en sikker vinner? Eller pirelli pzero nero?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på Continental SportContact i 255/35-19.

 

Støysvake og sporer så og si ingenting .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører også på Conti Sport 3 dim. 255/35/R19 på A5'en.

Sporer ikkje før vegen blir veldig dårlig, støysvake er dem også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 255/35 R19 på 8,5" ET35 felg. Meget støysvake og null sporing. Jeg vil tro når det kommer til sporing så har nok innpress på felg også litt og si.

 

I fjor kjørte jeg på Conti SportContact 3 245/35 R19 på 8,5 ET32 felg og det sporet noe veldig på samme vei som jeg kjører daglig på nå ( vei er samme std som i fjor ). På meg så virker det som 20mm på dekk totalt og 6 mm totalt på ET utgjorde en stor forskjell. Det er mine erfaringer. Håper dette er til hjelp.

 

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører også Goodyear Eagle F1 Asymmetric. Veldig fornøyd med disse etter å ha prøvd flere typer de siste to årene:

 

Pirelli P-Zero Rosso 245/40-18: Støysvake med sporer veldig.

Pirelli P-Zero 245/40-19: Støyer veldig med sporer ikke.

Dunlop SportMaxx 245/40-19: Ganske bra på støy og sporer ikke.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric: Støysvake og sporer ikke. De jeg er mest fornøyd med så langt.

 

Har ellers prøvd Conti SportContact 3 i div. dimensjoner på flere biler. Gode dekk, men synes ikke de er støysvake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Dunlop SportMaxx GT på min A4 Allroad i 245/45-18. De er greie når det gjelder sporing (har vært borte i verre), men synes de har ganske mye dekkstøy, og vurderer å prøve noe annet når de må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på Conti SportContact 5, 255/35-19 og jeg er veldig fornøyd. Kun kjørt maks 18" tidligere og var skeptisk til sporing og støy, men det har gått veldig bra. Bråker mindre og er mer retningsstabile enn Bridgestone dekkene (husker ikke type Bridgestone dekk) 225- 17" på A3 SB'n til samboeren min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på Conti SportContact 5, 255/35-19 og jeg er veldig fornøyd. Kun kjørt maks 18" tidligere og var skeptisk til sporing og støy, men det har gått veldig bra. Bråker mindre og er mer retningsstabile enn Bridgestone dekkene (husker ikke type Bridgestone dekk) 225- 17" på A3 SB'n til samboeren min.

 

Ja, hvis det er Bridgestone Potenza så støyer de veldig. Conti SportContact 5 har ikke fått så bra omtale ift. støy iflg. nyeste tester, men veldig bra ellers. Har bare prøvd Conti SportContact 3 selv og synes de støyer litt. Regner med nye bilen kommer med SportContact 5 og vurderer å bytte de ut med andre pga støy, men du mener de er bra? Sammenlignet med Bridgestone Potenza skal det ikke så mye til at det blir mindre støy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at Conti Sportcontact 5 støyer en del. Har de i 20" på min bil, men det er ikke ubehagelig støy.

 

Kan ikke si noe om andre merker, da jeg har lite erfaring med andre.

 

Hadde Hankook S1 Evo på A1'en, og disse støyet lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke de støyer så mye? Kan jo kanskje ha noe med lufttrykket en kjører med å gjøre også? Hvilken type Bridgestone dekk må jeg sjekke opp, det er store forskjeller på dekkene innenfor hver produsent, gummiblandng, form, mønster osv.

 

Jeg hadde 18" Pirelli Cinturato på S-line felgene da bilen kom fra fabrikk. Og SportContact5 dekkene i 255, støyer som de i 245/40-18 dim. Hvilken målestokk de Pirelli dekkene er vet jeg ikke.

 

Uansett, jeg er fornøyd med støynivået på dekkene mine, og jeg synes ikke det noe som helst plagsomt. Kjører thight og fin bil vøtte, støysvak:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lufttrykk har selvsagt noe å si, men er nøye på dette selv. Alle jeg har prøvd er på samme bil med samme trykk, men Conti har jeg ikke prøvd på min egen. De jeg har prøvd SportContact 3 på er vel Golf 6 (som støyer en del i seg selv), Skoda Superb, Skoda Octavia og VW CC bl.a. Men det hjelper jo med god støyisolering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet fra fabrikkoriginale 225/50-17 Bridgestone til Conti Sport Contact 3 i 235/45-17 i fjor, og Conti er vesentlig bedre på sporing enn Bridgestone, og også bedre på støy. Hører dog de er der da...så finnes sikkert mer støysvake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke de støyer så mye? Kan jo kanskje ha noe med lufttrykket en kjører med å gjøre også? Hvilken type Bridgestone dekk må jeg sjekke opp, det er store forskjeller på dekkene innenfor hver produsent, gummiblandng, form, mønster osv.

 

Jeg hadde 18" Pirelli Cinturato på S-line felgene da bilen kom fra fabrikk. Og SportContact5 dekkene i 255, støyer som de i 245/40-18 dim. Hvilken målestokk de Pirelli dekkene er vet jeg ikke.

 

Uansett, jeg er fornøyd med støynivået på dekkene mine, og jeg synes ikke det noe som helst plagsomt. Kjører thight og fin bil vøtte, støysvak:):)

 

Da jeg kjørte i regnet på vei til jobb i dag, kom jeg på denne tråden. En ting er nå sporing og støy, en annen ting er trafikksikkerhet og holdbarhet. Merker at 255/35 Conti sport contact5 dekkene sitter godt på veldig bløtt føre. Må selvsagt kjøre etter forholdene, men der dårlige dekk slapp på i 225 bredde på B7'n min, satt dette som et skudd. I tillegg tror jeg slitasjestyrken på B8'n er bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige B7 hadde jeg Goodyear Eagle F1 Assymetric, meget støysvak og retningsstabilt i 225/45/17. Continental i alle mulige dimensjoner og modeller har jeg bare kjedelige erfaringer med, de har gjennomgående bløte sidevegger og de sporer. Har Michel Pilot Sport 3 på nåværende Passat og det er dønn retningsstabilt og på alle måter et nydelig dekk med unntak av litt for mye hjulstøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.