Hvilke dempere bør jeg velge? Passat stv 2000-mod

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Passat 2000 mod stv som ganske straks må ha nye dempere bak.

Har forhørt meg på priser på Møller, MECA, Rodin og et annet sted jeg trodde jeg fikk club rabatt.

Merkene jeg har fått priser på er Koni, Sachs og KYB.

Koni faller nok glatt ut av lista da de er alt for dyre, og bilen ikke er senka.

Utfra dette har jeg tre spm:

1. Hvilke ville dere valgt av Sachs og KYB? Erfaringer?

2. Vet noen hvilke merke Møller har? De har Sachs på noe, men det sto ikke på delefilmen på Passat hva det var, noen som vet som evt har bytta orginalt på sin egen bil/andres?

3. Noen andre merker dere ville andbefalt? Er Bilstein bra f eks?

Takker for tips/råd......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en formening om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velger du Bilstein så har du ikkje gjort eit dårlig valg hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Sachs på den gamle GTIen. De var myke. Bra komfort på bekostning av kjøreegenskapene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen erfaringer med KYB?

Det er de jeg har fått best tilbud på.

Greit med Sachs om de er myke siden bilen ikke er senka og det er en "familiebil".......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du etter standard-dempere eller mer sportslige dempere? Om du skal ha standard-dempere tror jeg ikke du vil merke spesielt stor forskjell mellom kvalitetsmerkene. Skal du ha mer sportslige dempere er jeg personlig temmelig imponert over Bilstein.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å kjøpe coilover sett ? Nye dempere og fjærer, med muligheter for justert bart bound/rebound og høyde ?

KW variant 3 så har det og det ser jeg har falt litt i pris nå. rundt 11k så har du fullt sett !

Den beste investeringen jeg har gjort i en bil var nettopp dette. Forskjellen fra OEM støtdempere er som natt og dag. helt ubeskrivelig :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nytter egentlig ikke å svare på hva som blir levert via møller fordi, 1) det er mange forskjellige leverandører til forskjellige modeller, 2) det er forskjellige leverandører fra år til år, 3) sjeldent at leverandørens navn står på delen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å kjøpe coilover sett ? Nye dempere og fjærer, med muligheter for justert bart bound/rebound og høyde ?

KW variant 3 så har det og det ser jeg har falt litt i pris nå. rundt 11k så har du fullt sett !

Den beste investeringen jeg har gjort i en bil var nettopp dette. Forskjellen fra OEM støtdempere er som natt og dag. helt ubeskrivelig :)

Robert

Takker for tipset, men hvis du leser første innlegg står det at Koni blir for dyrt, og at den IKKE skal senkes. Så da er det jo igrunn allerede sagt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du etter standard-dempere eller mer sportslige dempere? Om du skal ha standard-dempere tror jeg ikke du vil merke spesielt stor forskjell mellom kvalitetsmerkene. Skal du ha mer sportslige dempere er jeg personlig temmelig imponert over Bilstein.

Skal ha standar dempere......burde selvfølgelig satt på mer sportslige dempere, men er det noe vits med org fjærer og høyde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nytter egentlig ikke å svare på hva som blir levert via møller fordi, 1) det er mange forskjellige leverandører til forskjellige modeller, 2) det er forskjellige leverandører fra år til år, 3) sjeldent at leverandørens navn står på delen.

Takker for nyttig svar, selv om svaret i seg selv var "kjipt" : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset, men hvis du leser første innlegg står det at Koni blir for dyrt, og at den IKKE skal senkes. Så da er det jo igrunn allerede sagt :)

Den så jeg ikke nei :)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør på nytt i håp om noen kloke svar...

Skal ha standar dempere......burde selvfølgelig satt på mer sportslige dempere, men er det noe vits med org fjærer og høyde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel demperne som gjør jobben. Alt annet er vel bedre enn standard deler fra Møller ? Jeg bytter så mye jeg kan ut med andre deler på min bil iallefall :)

Men det kommer litt an på. Vil ha mere sportslig understell, så kjøper du noe annet enn standard dempere. Dessuten er det vel billigere å kjøpe andre merker enn fra Møller.

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ser poenget ditt, men i dette tilfellet så var valget mellom KYB (som ingen kan fortelle meg om er greie, bortsett fra en nordlending på jobben som skjelden forteller sannheten) og Møller og prisdifferansen var på 16kr, da blir det Møller sine, og det er jo stor sannsynlighet for at det er Sachs (som jeg har fortått er bra) og uansett har jeg da org del garanti regner jeg med.

Ringer å bestiller imorra, litt rart at det var så få som kunne svare på en sånn tråd, trodde faktisk at flere ville svart, men men.....tråden kan slettes/stenges.

Takk for svar til de som har tatt seg bryet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da endte jeg opp med KYB alikevel siden Møller hadde glemt å oppgi mva, så ble pris diff større enn 16kr og fikk rundt 420kr i rabatt på MECA.... Heia avtalen med MECA : vinke :

Håper på bytte i helga, det tror jeg blir veldig veldig bra å få gjort. Rumpa på bilen danser som en full mann på danskebåten....eller noe slikt : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.