#26 Skrevet Mai 10, 2012 DA fikk jeg start på bilen. kuttet av 2-3cm av hver av kablene, skulle feste en kabelsko med hull på hver av kablene for så å skru de samme. men kjøpte for små kabelsko. for å sjekke om dette var problemet, festet jeg kordelerene sammen med en strips og den startet. MEN: men etter 2min begynte den å gå ujevnt, for så å stoppe. kan dette være fordi det ikke er 100% kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 12, 2012 har fått satt på kabelsko med øyer på begge kablene og skrud disse sammen. så nå skal den ha god kontakt igjen. startet bilen men etter 5 sek. stoppet den. virker som eksosen har sklidd litt fra hverandre midt under bilen, var en jævlig lyd. prøvde å starte igjen men da var den tom for strøm. skal det ha noe å si om det er fri eksos? er det noe som må resettet ettersom batteriet har vært fra koblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 13, 2012 Skal ikkje ha noko å sei med eksosen nei. Lad opp batteriet ditt og få tatt ein diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 14, 2012 Visst innmaten i katalysatorene dine har løsnet,kan dette tette eksosen og bilen vil gå en liten stund før motoren kveles.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 18, 2012 etter at batteriet var tatt ut å satt inn igjen er det ikke mye som tyder på at den vil starte. en som snakka om at den var gått i nødmodus, stemmer det? hvordan får jeg den ut av nødmodus? må den på verksted eller er den noe man kan gjøre selv? har hatt diagnose på den men ikke noen feilkoder på motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 18, 2012 Hei, Ej hadde ute batteriet på min S8 for 2 dager siden å laddet det fullt opp. Bilen sto uten strøm i 24 timer. satt batteriet rett på plass og startet bilen uten problem,eneste ej måtte gjøre var å stille klokke dato og slå inn koden på Navigasjons systemet så virket allt Så min har aldri gådt i noe som helst form for nødmodus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 19, 2012 skift starteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 19, 2012 Hei, Ej hadde ute batteriet på min S8 for 2 dager siden å laddet det fullt opp. Bilen sto uten strøm i 24 timer. satt batteriet rett på plass og startet bilen uten problem,eneste ej måtte gjøre var å stille klokke dato og slå inn koden på Navigasjons systemet så virket allt Så min har aldri gådt i noe som helst form for nødmodus hmmm, hadde vært mye lettere hvis det bare var noe som måtte resetes. men i og med at du ikke må det regner jeg med at jeg ikke trenger det heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 19, 2012 skift starteren sikker på at det er den? før jeg tok ut batteriet hørte jeg ett lite "klikk" i starteren(styre strøm). me dette "klikket" kommer ikke nå, jeg tenker at det er noe som gjør at styrestrømmen ikke kommer frem. tenker a sikkring, brudd el. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 29, 2012 ingen som vet hvorfor jeg ikke får ett "klikk" i starteren når jeg vrir nøkkelen(styrestrøm)? hvor ligger sikkringsboksene på disse bilene? vet jeg har en ved batteriet å en på passasjer siden, er det fler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 29, 2012 ingen som vet hvorfor jeg ikke får ett "klikk" i starteren når jeg vrir nøkkelen(styrestrøm)? hvor ligger sikkringsboksene på disse bilene? vet jeg har en ved batteriet å en på passasjer siden, er det fler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 29, 2012 sjekk sikringer, og sjekk at batteriet faktisk fungerer. Hørtes ut som det er strøm som er problemet nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 29, 2012 sjekk sikringer, og sjekk at batteriet faktisk fungerer. Hørtes ut som det er strøm som er problemet nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 29, 2012 Mål spenningen inn på den tykkeledningen på starter når du prøver å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 29, 2012 Mål spenningen inn på den tykkeledningen på starter når du prøver å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 29, 2012 hvor mye skal det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 29, 2012 hvor mye skal det være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 29, 2012 12v. Sikringsboksen er plassert på passasjersiden, høyre ved føttene. Hadde akkurat samme feil som deg med korroderte ledninger ved koblingsboksen, samt defekt bryter på tenningslåsen. Så kan tenkes at det er den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 30, 2012 kom ikke til starteren, bukken var opptatt idag. men målte ved hjulbuen hvor det tidligere var brudd. her lå det samme spenning som over batteriet. hva er denne bryteren i tenningslåsen du sankker om? noen som har noen tegninger på hvor alle ledningene som går til starteren kommer fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 30, 2012 Fikk omsider tatt en en diagnose og fikk ut følgende feilmelding: noen som kan si meg hva dette betyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 30, 2012 Startsperre som ikkje fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 30, 2012 ok, hva gjør jeg? kan jeg prøve den andre nøkkelen, eller har ikke det noe å si? må den inn til audi for å kodes om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juni 1, 2012 kom over denne tidligere tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&highlight=startsperre hvordan får jeg av dekslene rundt rattstammen? har fått av det øverste men ser ut som om rattet må av for at jeg skal få av nederste. hvordan går jeg frem når jeg tar av rattet? audi a8 96mod. er det bare å koble ut batteriet å skru ut skruene på baksiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juni 1, 2012 Du nevner ikke hvilken rattstamme du har. Her er forklaring hvis du har elektrisk justering. -Koble fra batteriet -Sett rattet i senterposisjon -T30 Torx fra baksiden for å skru ut airbag. -Koble fra airbag og legg den fra deg med framsiden oppover. -Skru ut 2 stjernebolter fra undersiden av rattstammen og koble fra ledningen til sleperingsoverdrageren. -Skru av sentermutteren til rattet (24 mm), og ta bort rattet. Viktig at du merker deg posisjonen før du tar det av. -Bak rattet vil det da dukke opp 3 stjernebolter, ta bort disse -Under rattstammen skal du finne en torx T25 helt inn med dashen. -Da skal du kunne ta av nedre dekslet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juni 2, 2012 takker så mye Arild. fikk av rattet å fant kontakten i linken litt lengre oppe. dette gjorde at feilkoden på startsperren forsvant. har vært litt tull med startsperren før men dette er vekke nå. men det var tydligvis ikke dette som gjorde at den ikke startet, den vil nemlig fortsatt ikke starte. tok ny diagnose. fikk opp disse meldingene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...