#51 Skrevet Juni 2, 2012 01176 - Key: Signal too Low Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Immobilizer Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty Immobilizer Reader Coil faulty Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key Remote Control Remote Control Battery low Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used Possible Solutions Immobilizer Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil Check Key Immobilizer Transponder Status See Measuring Value Blocks (MVB) Check/Renew Immobilizer Key Matching Check/Replace Key Remote Control Check/Replace Remote Control Battery Check/Replace Remote Control 00750 - Warning Lamp 00750 - Warning Lamp: Open or Short to Ground Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Instrument Cluster (J285) faulty Warning Lamp burned out/faulty Instrument Cluster (J285) faulty Possible Solutions Check Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to Instrument Cluster (J285) Check/Replace Warning Lamp Check/Replace Instrument Cluster (J285) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Juni 2, 2012 slettet disse to feilkodene, tok av tenningen å prøvde igjen. sa var de vekke. er disse grei da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Juni 2, 2012 hvordan måler jeg strømmen til starteren? er sinnsykt trangt. hvor skal jeg måle? den tjukke svarte kabelen er vel "+" men hvor skal jeg ta jord, i skruene den er montert med? har også lest meg til at "starter interlock relay" og "ignition switch" kan være greit å sjekke. hvordan sjekker jeg diss? står disse montert på undersiden av rattstammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Juni 2, 2012 Hadde samme problemet på min A8. Koblingen som går fra batteri til starter irret.. Jeg kuttet av litt av vært kabel og brukte propanbrenner og loddetinn.. Da ble bedre kontakt enn det noengang har vært:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Juni 3, 2012 hvordan måler jeg strømmen til starteren?er sinnsykt trangt. hvor skal jeg måle? den tjukke svarte kabelen er vel "+" men hvor skal jeg ta jord, i skruene den er montert med? har også lest meg til at "starter interlock relay" og "ignition switch" kan være greit å sjekke. hvordan sjekker jeg diss? står disse montert på undersiden av rattstammen? Om du skal måle starterstrømmen bør du ha et tangampermeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Juni 3, 2012 hvordan er det beste å komme til stareren må man ned med subframen, eller hva den heter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Juni 3, 2012 ignition switch er den jeg nevte tidligere. Den sitter bak på tenningslåsen. Er slitedel, så like greit å bytte med en gang da de ikke koster mange kronene. Reléet det er snakk om, sitter vel i selve starteren. Hvis bilen er forsøkt startet når spenningen har vært for lav, kan det svi seg. Enkelt å sjekke det ved å kjøre 12v rett på starteren, der hvor den tynne ledningen går inn. Hvis du har tenningen på, vil nok motoren starte så sant startsperren er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Juni 3, 2012 (endret) hadde ikke muligheten til å kjøre noe strøm på. men fikk målt litt. når jeg måler over starteren får jeg 2-4V. den svarte å røde ledningen som går på starteren fikk jeg 10,3V, lå 11,3 over batteriet... tenkte å bestille Ignition Switch imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Juni 6, 2012 hvordan får jeg ut ignition switchen? sitter fast... den tjukke kabelen som går ifra batteriet til starteren skal det ligge 12V på den hele tiden? så styrer man med styresignalet om starteren skal slå inn eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Juni 8, 2012 DA ser det ut til at feilen er funne. har 12V inn på solenoiden og den får også inn 12V styrestrøm når tenningen vrides om. ut fra solenoiden ligger det også 12V men på starteren får jeg ikke inn 12V. vil da tro at det er brudd i den korte lednings saken som går fra solenoiden til starteren. MEN når jeg kjører 12V direkte inn på starteren så går den rundt men den slår ikke inn, noen som vet hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Juni 9, 2012 ingen som vet? må jeg ha ny starter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Juni 9, 2012 Startkabel + på B og 12v på S, da skal den slå inn og gå viss starteren er iorden. Tar du startkabel + på M vil starter gå rundt uten å slå inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Juni 9, 2012 jeg la 12V på "A", dette er vel det samme som å legge 12V på "M" og den gikk da bare rundt. har 12V på både "S" og "B" når jeg vrir om tenningen men det skjer ingen verdens ting. bestille ny starter da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Juni 10, 2012 Ny starter Plukk den ned, og lever den til Mathopen Start& dynamo, han fikser den på noen dager.... LIgger i bakken, før Haakonsvern. Har brukt han i alle år..... God service, har peiling på det han driver med. Ofte har eg fått dynamo, el starteren igjen samme dagen, el dagen etterpå. Avhengig hva deler som trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Juni 10, 2012 har vært inne hos han non ganger for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Juni 11, 2012 Går starteren rundt, men slår ikke inn på svinghjulet? Isåfall er det mest sansynlig bare å smøre opp bendix drevet. Lønner seg å plukke i stykker starteren når en først er i gang og bare fli den innvendig og kontaktpunkter, samt å smøre den opp. Er ikke store jobben og er unnagjort på under en time. Har gjort underverker hos meg før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Juni 12, 2012 hvordan tar man ned starteren? mener å ha lest at man må ned med subframen. mye arbeid? har bukk tilgjengelig. må man støtte oppunder gir og motor? guide, anyone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Juni 12, 2012 Om jeg ikke husker feil er det enklest å ta ut dynamoen først(ligger vel i forkant) da er det bare å løsne boltene på starter og ta den ut den veien,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet August 11, 2012 starter byttet og problem løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...