audi a8 2.8Q 96 vil ikke starte

Anbefalte innlegg

01176 - Key: Signal too Low

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

 

Possible Causes

 

Immobilizer

Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil faulty

Immobilizer Reader Coil faulty

Immobilizer Transponder in Key faulty OR incorrect Transponder in Key

Remote Control

Remote Control Battery low

Remote Control faulty OR incorrect Remote Control used

 

Possible Solutions

 

Immobilizer

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Reader Coil

Check Key Immobilizer Transponder Status

See Measuring Value Blocks (MVB)

Check/Renew Immobilizer Key Matching

Check/Replace Key

Remote Control

Check/Replace Remote Control Battery

Check/Replace Remote Control

 

 

00750 - Warning Lamp

00750 - Warning Lamp: Open or Short to Ground

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

 

Possible Causes

 

Fuse(s) faulty

Wiring and/or Connector(s) from/to Instrument Cluster (J285) faulty

Warning Lamp burned out/faulty

Instrument Cluster (J285) faulty

 

Possible Solutions

 

Check Fuse(s)

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Instrument Cluster (J285)

Check/Replace Warning Lamp

Check/Replace Instrument Cluster (J285)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slettet disse to feilkodene, tok av tenningen å prøvde igjen.

sa var de vekke. er disse grei da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan måler jeg strømmen til starteren?

er sinnsykt trangt.

hvor skal jeg måle? den tjukke svarte kabelen er vel "+" men hvor skal jeg ta jord, i skruene den er montert med?

 

har også lest meg til at "starter interlock relay" og "ignition switch" kan være greit å sjekke. hvordan sjekker jeg diss? står disse montert på undersiden av rattstammen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min A8. Koblingen som går fra batteri til starter irret.. Jeg kuttet av litt av vært kabel og brukte propanbrenner og loddetinn.. Da ble bedre kontakt enn det noengang har vært:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan måler jeg strømmen til starteren?

er sinnsykt trangt.

hvor skal jeg måle? den tjukke svarte kabelen er vel "+" men hvor skal jeg ta jord, i skruene den er montert med?

 

har også lest meg til at "starter interlock relay" og "ignition switch" kan være greit å sjekke. hvordan sjekker jeg diss? står disse montert på undersiden av rattstammen?

 

Om du skal måle starterstrømmen bør du ha et tangampermeter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det beste å komme til stareren må man ned med subframen, eller hva den heter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ignition switch er den jeg nevte tidligere. Den sitter bak på tenningslåsen. Er slitedel, så like greit å bytte med en gang da de ikke koster mange kronene. Reléet det er snakk om, sitter vel i selve starteren. Hvis bilen er forsøkt startet når spenningen har vært for lav, kan det svi seg. Enkelt å sjekke det ved å kjøre 12v rett på starteren, der hvor den tynne ledningen går inn. Hvis du har tenningen på, vil nok motoren starte så sant startsperren er i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke muligheten til å kjøre noe strøm på.

men fikk målt litt.

når jeg måler over starteren får jeg 2-4V.

den svarte å røde ledningen som går på starteren fikk jeg 10,3V, lå 11,3 over batteriet...

tenkte å bestille Ignition Switch imorgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan får jeg ut ignition switchen?

sitter fast...

 

den tjukke kabelen som går ifra batteriet til starteren skal det ligge 12V på den hele tiden?

så styrer man med styresignalet om starteren skal slå inn eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA ser det ut til at feilen er funne.

 

har 12V inn på solenoiden og den får også inn 12V styrestrøm når tenningen vrides om.

ut fra solenoiden ligger det også 12V men på starteren får jeg ikke inn 12V. vil da tro at det er brudd i den korte lednings saken som går fra solenoiden til starteren.

 

MEN når jeg kjører 12V direkte inn på starteren så går den rundt men den slår ikke inn, noen som vet hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet?

må jeg ha ny starter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

266999_starter_3.jpg

 

Startkabel + på B og 12v på S, da skal den slå inn og gå viss starteren er iorden.

 

Tar du startkabel + på M vil starter gå rundt uten å slå inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

starterbilde.png

jeg la 12V på "A", dette er vel det samme som å legge 12V på "M" og den gikk da bare rundt.

har 12V på både "S" og "B" når jeg vrir om tenningen men det skjer ingen verdens ting.

bestille ny starter da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny starter

 

Plukk den ned, og lever den til Mathopen Start& dynamo, han fikser den på noen dager....

 

LIgger i bakken, før Haakonsvern.

Har brukt han i alle år.....

 

God service, har peiling på det han driver med. Ofte har eg fått dynamo, el starteren igjen samme dagen, el dagen etterpå. Avhengig hva deler som trengs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært inne hos han non ganger for å si det sånn :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går starteren rundt, men slår ikke inn på svinghjulet? Isåfall er det mest sansynlig bare å smøre opp bendix drevet. Lønner seg å plukke i stykker starteren når en først er i gang og bare fli den innvendig og kontaktpunkter, samt å smøre den opp. Er ikke store jobben og er unnagjort på under en time. Har gjort underverker hos meg før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan tar man ned starteren?

mener å ha lest at man må ned med subframen.

mye arbeid? har bukk tilgjengelig. må man støtte oppunder gir og motor?

guide, anyone :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil er det enklest å ta ut dynamoen først(ligger vel i forkant) da er det bare å løsne boltene på starter og ta den ut den veien,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

starter byttet og problem løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.