2008 Touran. Vibrasjon på tomgang.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akuratt steget inn i VW verden for første gang, det ble en Touran.

Jeg har merket at når bilen står i ro på tomgang så er det en vibrasjon i bilen, det er ikke type fin vibrering som f.eks vibrering fra mobil. Men kan virke som det kaster.

Hvis jeg legger foten på gassen og gir den litt mer turtall, slik at jeg så vidt hører at den endrer turtall og kan nesten ikke se det på turtelleren, da forsvinner den vibreringen.

Kan det vere noe så enkelt som at motoren går for lavt på tomgang?

Dreier seg om en 2.0 140hk manuell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som svinghjulet tar kvelden snart, en gjenganger på disse motorene.

Du merker det også godt dersom du ligger i 3gir og ca 1500omdr, så gi litt gass. Dette dobbelmassehjulet til VAG er dessverre blitt en liten vits.

Dette er også en garanti/reklamasjonssak så kjør på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det i tankene, leste en del om det før jeg handlet bilen. Snakka med Møller i går, og de mente at det ikke var en gjenganger på facelift modellene.

Så det er en garanti sak selv om bilen er gått 130.000km?

Måtte ha ekstra godkjenning for det skulle bli garanti sak ut av det siden bilen var gått over 100.000km sa de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme på min 1.9 BXE. Når jeg oppsøkte VAG verksted for utredning, så fikk jeg beskjed om at denne motoren var sånn at den ristet til i ny og ne på tomgang. Jeg festet ikke mye lit til denne forklaringen, men de nektet plent å gjøre noe med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lånte nøkklene til en kollega sin 08 mod med 1.9, og der var det ikke en eneste vibrasjon på tomgang.

Snakka med Møller nå og bestillte time til inspeksjon av det neste mandag, de sa at det skulle nok gå greit å få det på garanti/reklamasjon hvis det var svinghjul. Hun momla også om noe med girkasse, men jeg vil ikke påstå at det er noe symptom på dårlig kasse det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg i dag fått nytt svinghjul på garantien og kastinga er borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg i dag fått nytt svinghjul på garantien og kastinga er borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.