bilen drar til høyre ETTER firehjulskontroll..

Anbefalte innlegg

Min 1.8tq b5 har vært på firehjulskontroll for å stille spissinga, den drog litt til høyre.

Etter kontrollen drar den forsatt til høyre.

Dekka er likt slitt, ingen bremser henger, likt lufttrykk på alle 4, å værkstedet sier kontrollpapiret viser at bilen er riktig justert. Jeg har lagt meg i motsatt kjørefelt for å teste om doseringa i veien lurer meg, men bilen drar til høyre uanz..

 

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje meining at biler skal dra litt til høyre uansett? slik at om du sovner med rattet så skal den gå i grøfta istedenfor i motsatt kjørefelt, det er vertfall noko eg lærte tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så mye som min. 2cm sving for å gå beint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klag!

 

Sett bilen der det er flatt, så tar du et øyemål bare for å se om noen av hjulene peker mot høyre.

 

Fikk du papirene fra kontrollen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette hele tiden, eller kun under pådrag?

Min dro til venstre når jeg dro på, etter å ha byttet foring bærearm fremre hs nedre så ble alt bra.

Mulig det er vs som tuller det til for deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har papirer. Kan legge de ut her når jeg kommer hjem fra jobb.

Drar til høyre hele tiden. Jeg har hatt bukker under hele bilen og brukt brekkjern for å finne slitne foringer.

 

Sikte med øye skal jeg også prøve i kveld:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt samme problemet med min, dro litt til høyre før 4hjulskontroll, men ble verre etter kontrollen og må holde rattet skeivt for å kjøre rett frem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt samme problemet med min, dro litt til høyre før 4hjulskontroll, men ble verre etter kontrollen og må holde rattet skeivt for å kjøre rett frem.

 

Har du prøvd å gjort noe med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har verkstedet hatt rattet i rett stilling når de har justert da?

OG låst det skikkelig av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt spørsmål... De løfta bare på skuldrene når jeg klaga, så jeg snudde meg å gikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontroll.jpg

 

Her har dere papiret. Jeg ser spissinga er litt drøy, men likt.

Jeg bytta bærearmen nede som demperen er skrudd fast i, med en jeg hadde liggende for å være sikker, åsså sikta jeg med øyet og spissinga var lik etter mitt øye.

Åsså målte jeg coilover'ene med skyvelær, Helt likt her også..

Bilen oppfører seg ennå helt likt...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke spissing forran stilt innenfor krava? er jo masse å justere på...

har ikke fått gjort noe med min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde klaget på denne da spissing ikke er riktig justert, ikke sikkert det har noe med saken å gjøre, men likevel.... Prøvd å byttet dekk foran, sette høyre dekk til venstre osv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal forlange ny spissing uanz. Jeg kan prøve å bytte dekk, d får bli i mårra:)

 

Hva sier vegvesnet til en sånnen lapp ved godkjenning av senkesett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge en av vinklene ligger uten for kan de nekte godkjenning( problemer er ofte med negativ camber)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, får justere langt opp før ny hjulkontroll da=)

Hva kan egentlig justeres på min bil av vinkler?

 

Kan traversen ha forskjøvet seg eller noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camber er ikke mulig å få innenfor uten å bytte deler..... Foran er det egentlig kun spissing og sentrering ac camber en kan justere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Camberen forran er jo 1*30 på høyre side og 1*54 på venstre side, kan dette gi noe utslag på at bilen drar til høyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den forskjellen på camber fører vanligvis ikke til at bilen drar, caster derimot bør være rimlig lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et slitt ledd en plass da? om endeleddet ditt er slitt så vil dette få utslag på veien. Kan godt være de ikke har giddet å sjekke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er tight etter testing med håndmakt og brekkjern.

 

Caster har en forskjell på 1'10.

Venstre 5'24. Høyre 4'54.

 

Kan dette dra bilen til høyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er tight etter testing med håndmakt og brekkjern.

 

Caster har en forskjell på 1'10.

Venstre 5'24. Høyre 4'54.

 

Kan dette dra bilen til høyre?

 

0 grader og 30min får jeg det til da ! Har litt vanskelig for å tro det er det som gjør det også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er forskjell bak, så lenge det er quattro kan feil bak gi deg bil som drar ene vegen foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ikke bra.. hva hadde dere gjort nå hadde dere vært meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar bilen til siden når du slipper rattet eller når du holder det i midtstilling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.