#1 Skrevet April 19, 2005 Her om dagen var samboeren ute og lukeparkerte... og siden hun har null kontroll måtte hun jo selvfølgelig skrape bakre høyre felg inntil kantsteinen.. Ikke stikker felgene utenfor dekkanten heller. Er vel egentlig glad jeg ikke var med i bilen da det skjedde Må jeg virkelig skaffe henne en egen bil for at gliset skal kunne tas vare på? Blir så sinna vettu, men så tenker jeg det er bare en felg... Hadde det bare vært 15" så hadde det vel ikke gjort så mye med litt kantkjørte felger, men det ser ikke videre pent ut når skrelte 18" lyser mot deg Det verste er at hjula kun har vært på plass i drøye én uke, og før sommeren er over regner jeg med hun utøvd mer hærverk, talentløs bak rattet som hun er... Nei, får vel vurdere å gå over til 15" eller 16" felger til neste sesong. Tydelig at det må ballongdekk til. Damn!! Mulig bilgalskapen har gått meg til hue, tror jeg tar meg en stikkpille og går til sengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2005 Hennes versjon av kvelden: Han var veldig rar i går kveld. Vi hadde avtalt å treffes på en cafe og ta et glass vin eller noe. Jeg trodde det var min skyld fordi jeg hadde vært ute og handlet med jentene og glemte tiden, og derfor ble litt forsinket. Men han sa ikke noe om det. Vi fant ikke tonen. Han var fjern og taus, så jeg tenkte det kanskje var bedre hvis vi dro et sted der vi kunne være litt for oss selv. Vi dro på en veldig romantisk restaurant. Men fortsatt var han rar. Jeg prøvde å være blid, men fryktet at det var noe alvorlig som holdt på å skje. Jeg spurte ham, men han påstod at det ikke var noe galt. Men jeg var ikke sikker. På veien hjem fortalte jeg han at jeg elsket ham over alt på jord (i tilfelle han kanskje ikke var sikker). Han tok armen rundt meg, men svarte ikke. Jeg ble ganske frustrert, for jeg hadde jo håpet at han ville si det samme tilbake! Endelig var vi hjemme og jeg begynte å lure på om han vurderte å gjøre det slutt! Jeg prøvde å få ham til å snakke, men han bare skrudde på tv'n. Da ga jeg opp og gikk og la meg. Utrolig nok kom han etter, etter ca 20 minutter. Vi l å sammen, men han virket fortsatt fjern! Jeg hadde lyst til å bli rasende! Men i stedet gråt jeg meg stille i søvn. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har mine sterke mistanker om at han har funnet seg en annen! Hans versjon av kvelden: Kantkjørte en felg... Fikk heldigvis pult!! __________________ Mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2005 Hehehe.... Jeg bytter gjerne mine orginale 15" alufelger m/ballongdekk med kantkjørte 18" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2005 Jeg : Lekebil Dama: Egen bil med Stålfelger og biltema kapsler som koster 100,-for 4 Det nytter ikke, jeg har prøvd! tro meg, men "en bil er jo til for å brukes!" har jeg hørt alt for mange ganger. Og det koster meg sinne, frustrajon og timer i garasjen . Det er ikke værdt det Du har sett sånne dørkant-beskyttere og hjørnebeskyttere som du limer på døra og fanger'ne? Det er er også en god beskyttelse mot at hun blir slått ned på parkeringsplassen på Rimi Så får du heller undertrykke det at bilen til dama ser ut som en radiobil ! -- -- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2005 Nice! Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2005 Forslag til løsning: 1. Hun aksepterer at hun må betale for alle skader hun påfører bilen uansett hvor ubetydelig hun synes skaden er. 2. Aksepteres ikke punkt nr. 1 må hun stå for innkjøp og drift av egen bil..... Aksepteres punkt forhindrer ikke alle skadene men gjør hun litt mer bevist på hva hun driver med når hun kjører bil samt at du slipper å betale for rep. av andres feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2005 hadde forbyd henne å kjøre bilen om hun gjorde det! Sjønner ikke hvordan det går an å kantkjøre en felg heller jeg! hver gang felger er til salgs er de litt kantkjørte! mye amatører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2005 Så får du heller undertrykke det at bilen til dama ser ut som en radiobil ! -- -- HEHE!!! Eller gjøre som meg; Se til at dama ikke har lappen selv... så nå når ho begynner å ha lyst til å få lappen, så er ho allerede pottetrent og passer på den fine bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2005 Forslag til løsning:1. Hun aksepterer at hun må betale for alle skader hun påfører bilen uansett hvor ubetydelig hun synes skaden er. 2. Aksepteres ikke punkt nr. 1 må hun stå for innkjøp og drift av egen bil..... Det går litt dårlig med felles økonomi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2005 Eller kanskje det er en ide å dumpe kjerringa å finne seg ei ny med virkelig interesse for bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2005 Noen radikale forslag her. Enten fixe en egen konebil, eller droppe fine felger. Jeg anbefaler en liten billig bil til kona. Når jeg fikk mine første atten-tommere ble de kantkjørte når brodern var sjåffis en kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2005 Eller kanskje det er en ide å dumpe kjerringa å finne seg ei ny med virkelig interesse for bil? Hmmmm! og de er det mange av ? Å finne en dame med genuin bilintererresse, som ikke er opptatt og som du liker? Jeg tror heller jeg begynner å lete etter julenissen på nordpolen (og da mener jeg ikke sånne fake-damer som synes bilen er jævli kul, men: "innpress, hva er det ???" ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 19, 2005 Hmmmm! og de er det mange av ? Å finne en dame med genuin bilintererresse, som ikke er opptatt og som du liker? Jeg tror heller jeg begynner å lete etter julenissen på nordpolen (og da mener jeg ikke sånne fake-damer som synes bilen er jævli kul, men: "innpress, hva er det ???" ) Livet er jo en utfordring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2005 Vår løsning (ja vår:D) er at det blir en bil til henne også. Jeg skal IKKE ha noe ødelagte 20"ere i år! Hvis de blir ødelagt så skal det værtfall være av meg. Slipper mye bråk da... Hun klarte å kjøre skadefritt i fjorifjor med 19". Da ødela jeg 3 stk... Og hun kjørte skadefritt når jeg hadde 18" også, men mamma ødela 1 felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 19, 2005 He he . brukte ca 1,5 år å kurse dama før hun fikk utdelt nesten ubegrenset tillatelse til bruk av bilen. Har seff noen restriksjoner. tunnelkjøring uaktuellt. osv osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 19, 2005 det er nøkkelordet her. Forklar dama hvor mye penger du har brukt på felger og hvor glad du er i de, forklar også at felgene ikke skal kjøres i hull i veien, eller det skal ikke kuttes svinger eller forsøkes å komme opp på fortauskanter... dette burde damene forstå... Si for eksempel at det er omtrent det samme som om du skulle lånt mascaraen hennes og trykket børsten skeiv... da forstår hun nok! Det fungerte bra når jeg hadde 18", hun må bare lære verdien av felgene! Mamma har forresten kjørt 17" i 2 år og de er helt strøkne ennå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 19, 2005 Det første jeg sier dersom noen skal kjøre bilen min: You break it, you buy it. Det gjelder UANSETT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 19, 2005 Det beste må jo å være singel i denne sammenheng, men ikke når det gjelder andre ting hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 19, 2005 Når samboer syns det er litt "små harry" , med alt som har med bil å gjøre, er ikke problemet der, så ho har en liten Opel som ho fiser rundt i... Altså en vinn, vinn situasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 19, 2005 føler meg litt "kvinnelig" her, mener felgene skal tåle å bli kjørt i dumper og over noen kanter, men er man redd for felgene, så er en konebil tingen--- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 19, 2005 hehe.. morsom tråd.. har en 1981 jetta diesel med frieksos å sota ruter jeg! kan legge inn bilde så får du true med at det blir konebilen hennes om hun ikke slutter å kantkjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 20, 2005 Hmmmm! og de er det mange av ? Å finne en dame med genuin bilintererresse, som ikke er opptatt og som du liker? Jeg tror heller jeg begynner å lete etter julenissen på nordpolen (og da mener jeg ikke sånne fake-damer som synes bilen er jævli kul, men: "innpress, hva er det ???" ) Da slipper jeg å leite etter julenissen iaf.... her holder det med trusselen om at det blir 13" og ballongprofil så holder nok felgene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 20, 2005 søstra mi skal bli bilmekaniker.. og er interessert i bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 20, 2005 søstra mi skal bli bilmekaniker.. og er interessert i bil. Navn og nr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 20, 2005 Hehe...jeg må jo le av dere.... Tror dere har vært uheldigge i valg av damer...eller eventuelt har masse griller i hodene deres!!! Gi dem en sjangs da vel...er ikke akkurat oppmuntrende og avstressende med en hysterisk mann på siden når en skal kjøre!!! Heldigvis er det meg som både handler og bestemmer utstyr på bilen her i huset!!! Hilsen ei med helt skrapefrie 16" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...