#26 Skrevet April 20, 2005 Det er utrolig fort gjort å kantkjøre en felg eller to. Tro meg Dama har interesse for bil og kjører pent. Ho har aldri ødelagt noe på mine biler. Jeg har vært heldig med mitt valg ihvertfall! Thor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 20, 2005 Jeg skal ikke nevne noe jeg.. hehe. Dama mi har bølle lav bil med feeete felger og aldri lagd en skramme i bilen sin eller felgene!! MEEEEN... Har jeg klart å kantkjøre noen felger????? Hmmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 20, 2005 Her om dagen var samboeren ute og lukeparkerte... og siden hun har null kontroll måtte hun jo selvfølgelig skrape bakre høyre felg inntil kantsteinen.. Ikke stikker felgene utenfor dekkanten heller. Er vel egentlig glad jeg ikke var med i bilen da det skjedde Må jeg virkelig skaffe henne en egen bil for at gliset skal kunne tas vare på? Blir så sinna vettu, men så tenker jeg det er bare en felg... Hadde det bare vært 15" så hadde det vel ikke gjort så mye med litt kantkjørte felger, men det ser ikke videre pent ut når skrelte 18" lyser mot deg Det verste er at hjula kun har vært på plass i drøye én uke, og før sommeren er over regner jeg med hun utøvd mer hærverk, talentløs bak rattet som hun er... Nei, får vel vurdere å gå over til 15" eller 16" felger til neste sesong. Tydelig at det må ballongdekk til. Damn!! Mulig bilgalskapen har gått meg til hue, tror jeg tar meg en stikkpille og går til sengs Kort kommentar: Du kan skylde deg selv for at du ikke sitter på med henne de første gangene i ny bil eller med nye hjul og "lærer" henne hvordan man kjører for at understell og felger ikke skal gå fløyten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 20, 2005 Jeg jobber som mekaniker på et bensinstasjonværste' og skifter mange hjul og jeg må si: GENERELT sett er damene mye værre enn mannfolka Men jeg må si jeg nesten begynner å grine når det kommer en gammel gubbe inn med Jaguar og 245/45-19 på BÅDE vinter og sommer og samtlige felger har hakk og småriper Hehe...jeg må jo le av dere.... Tror dere har vært uheldigge i valg av damer...eller eventuelt har masse griller i hodene deres!!! Gi dem en sjangs da vel...er ikke akkurat oppmuntrende og avstressende med en hysterisk mann på siden når en skal kjøre!!! Heldigvis er det meg som både handler og bestemmer utstyr på bilen her i huset!!! Hilsen ei med helt skrapefrie 16" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 21, 2005 Kursa dama i ca 1uke på hvor forsiktig hun måtte være med bilen, fortalte henne hvor gla jeg var i bilen og hvor mye den betyr for meg..så fikk hun og ei veninne låne bilen for å dra å shoppe og greier.. Jeg sitter hos en kompis å spiller GT4 og koser meg da jeg får en telefonsamtale fra en kompis hvor han er maks fyrt og spør: "KA FAEN e det førr ei kjøring dæ?!" Hva snakker du om?! spør jeg nervøst. "Blei akkurat forbikjørt av din beetle her, midt i sentrum I ET LYSKRYSS på rødt lys!!" Alt gikk bra med bilen, og dama. Historien ender med at det var absolutt siste gang hun noen gang får låne bilen min, noe hun etterhvert har lært seg å akseptere (Hun har en 85` Nissan Prairie hun skal kjøre rundt med nå til sommern) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 21, 2005 For å sitere Glenn Rodney så er den optimale konebilen drosje. Det kan skje alle at en er litt uheldig. Det blir bare litt værre når en ikke har gjort det sjøl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 27, 2005 Jeg skal ikke nevne noe jeg.. hehe. Dama mi har bølle lav bil med feeete felger og aldri lagd en skramme i bilen sin eller felgene!! MEEEEN... Har jeg klart å kantkjøre noen felger????? Hmmm... Hehe.. Jada, AB kjører rundt med hjulene hun fikk av meg til bursdagen, og de er 'som nye' ennå, etter to lange sesonger! Jeg derimot, har klart å skrubbe borti en lav kantstein på det jævla parkeringshuset i byen, den ENESTE gangen jeg var innom der.. Ikke store skaden, da men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 27, 2005 Hehe.. Jada, AB kjører rundt med hjulene hun fikk av meg til bursdagen, og de er 'som nye' ennå, etter to lange sesonger! Jeg derimot, har klart å skrubbe borti en lav kantstein på det jævla parkeringshuset i byen, den ENESTE gangen jeg var innom der.. Ikke store skaden, da men.. Holder meg langt unna parkeringshuset i Farmandstredet jeg skal jeg si deg.... Håpløst å komme ut derfra uten bulker, skraper og sølt brus/is etc på lakken..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 27, 2005 Holder meg langt unna parkeringshuset i Farmandstredet jeg skal jeg si deg.... Håpløst å komme ut derfra uten bulker, skraper og sølt brus/is etc på lakken..... Jepp.. Det værste var at jeg traff den siste midtrabatten etter at jeg hadde puttet i billetten for å komme ut! Som en siste hilsen, liksom.. Parkerer av prinsipp sjelden i park-hus, (Unntak når jeg en sjelden gang er i Oslo..) og _aldri_ på Europark-plasser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 10, 2005 Holdt på å daue igår når jeg stod i minibankkø. En søt liten sak (blondine i 20-årene, no offence) kom kjørende med en ny A6 3.2 FSI Quattro og skulle tydeligvis parkere ved fortauskanten for å benytte minibanken. Først litt for mye fart, framhjulet opp på fortauskanten, så dumper ned igjen og skreller både fram og bakfelg nesten hele veien rundt. Jeg trodde jeg skulle begynne å grine. At det går an, at det går an! Det værste er likevel at hun hopper ut av bilen, låser og stiller seg i kø. Tror ikke hun var klar over hva hun hadde gjort engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 10, 2005 Dette ble vår løsning. Konebil: 2001 Saab 9-3 2.0 turbo, skinn, klima, cruise, avtagbart hengerfeste (ettermontert av meg), automat. Blir vel noen andre skjørt og nedre spoilere etterhvert. Og 17 eller 18". Og ja... Hun kjører fra meg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 10, 2005 Inni bilen, veldig gode seter!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 10, 2005 Kona kjører A6`n med 19", jeg kjører Golf II rustbombe og stålfelger. Lettere og kjøpe en ny felg i ny og ne enn og bytte kone Og en ny felg koster jo som regel ikke mer enn ei helg på fylla så alikevell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 10, 2005 Hjelper lite at dama ikke har lappen når jeg klarer å kantkjøre felgen selv Det er første gang vel og merke, men **** så surt likevel.. Scenario : smal brosteinsgate med HØYE fortauskanter, møtende lastebil som på død og liv skal fram .. Svinger litt pent ut mot kanten for å unngå å ripe hele siden på bilen og speil etc. og siden S4`n er "litt" bredere enn coupeen så feilberegna jeg jo selvfølgelig og den gode lyden av stein mot felg skriker mot meg... Ahhh.. Aldri mer om jeg kjører den veien........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 10, 2005 Har angst hver gang jeg låner bort bilen til noen som ikke er like opptatt av felger som meg selv. Lånte bort bilen til min eks samboer og venninen for en del år siden (min eks hadde ikke lappen), hadde da 205/40-17 på en astra (gud forby..) Klarte den klassiske kjøre opp på fortauet for så å skli pent ned igjen og herpe felgen og lage en stor flenge i dekket. Presterte å nekte å betale noe for det i ettertid.. Gjengs oppfatning i venninegjengen var at det er jo sånn som skjer..??? Hører med til historien at jeg ble påkjørt uka etter og fikk tusket til meg ny felg og dekk på forsikringen.. Heldigvis! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 10, 2005 Presterte å nekte å betale noe for det i ettertid..Gjengs oppfatning i venninegjengen var at det er jo sånn som skjer..??? Det er det som er det værste med det!! ... La oss si det hadde vært du som hadde røket bærestroppen på den nye Guiseppe veska hennes.. Pipen hadde vel fått en annen låt da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 10, 2005 Jepp.. Det værste var at jeg traff den siste midtrabatten etter at jeg hadde puttet i billetten for å komme ut! Som en siste hilsen, liksom.. Parkerer av prinsipp sjelden i park-hus, (Unntak når jeg en sjelden gang er i Oslo..) og _aldri_ på Europark-plasser Gjorde akkurat det samme her om dagen... Den er helt jævlig den utkjøringa Godt det bare var billig felger fra Sharif da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...