#1 Skrevet April 19, 2005 Ble audi 200 tq 20V levert med automatkasse? Samme som Audi v8 og S4, evnt vil automat kasse fra disse passe på en 200? Hvor mye gamp/nm tåler en slik automat? Vet om en s4 som var chippa/tuna til ca 300 hk. Det tålte ikke automatkassen. Hva er det da som ryker? Hva kan gjøres for å forsterke kassen? Har en slik kasse vinter/sport program?. Den er vel 4 trins? Annet nyttig om automat kasser til 200, S4 og v8 takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2005 200q ble aldri levert med automat. Audi V8 var den første, og eneste quattro med automat, inntil B4 og C4 bilene kom i 1992. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2005 Er egentlig ikke vits i å begynne med forsterking av automatkassen. Får inntrykk av at det koster mer enn det smaker. En jeg vet om trimmet sin S4 automattil rundt 360hk, med påfølgende reparasjoner på rundt 30.000,- Det som skjedde, var svidde lameller, aksling til tredje gir knekt og litt sånn "småtteri". Såfremt jeg husker riktig ihvertfall...resultatet ble full overhaling av girkasse. Prislappen har jeg allerede nevnt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...