Er det ikke mulig å få rett hjulstilling på en senket passat 35i?

Anbefalte innlegg

Har montert ett supersport 60/40 senkesett på en 90`passat gt syncro.

Hadde den på hjulstilling og verkstedet klarte ikke få den innenfor, de mente den var så ekstremt senket at det ikke var mulig, og å få den godkjent på biltilsynet sånn var bare en glemmesak : haha :

Men endrer hjulvinklene seg så mye når den blir senket at det ikke er mulig, eller har verkstedet feil kunnskap/utstyr? Er jo ganske rart at det er tüv godkjent isåfall.

Her er papiret de leverte med, ser de har bommet litt på modellen og, men kansje apparatet deres ikke gikk lenger tilbake i tid : klø :

4hjulskontrollpassat.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det bildet var ganske uleselig, tips til hvordan konvertere pdf til jpeg mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har verkstedet feil kunnskap/utstyr? ser de har bommet litt på modellen og

Kjenne ikkje din bilmodell. Men har erfaring med at da e essensielt viktig at de bruka riktig bilmodell i programmet sitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Last det opp som vedlegg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig att du har begrenset justeringer på fks. camber om bilen er senket og ja, des mer bilen er senket jo mer endres hjulsvinklene. Du får kjøpt justerbare bærearmer hos 034 motorsport som har mer hjusteringsmuligheter en de orginale.

Jeg har selv biler inne på verkstedet hvor vi av og til sliter med å få de innenfor mål.

Kjenne ikkje din bilmodell. Men har erfaring med at da e essensielt viktig at de bruka riktig bilmodell i programmet sitt...

Er da en selfølge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volkswagen har laget spesielle indre foringer til bakre armene for senkede Syncro-biler, dette for å kunne oppnå korrekt camber bak. Dette har tidligere vært omtalt her på forumet, så søk og se om du finner noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

camberen er jo der så å si, hvertfall bak, men at de ikke får til spissingen er jo en gåte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du klart å få feil spissing bak? Er vel absolutt ingen justeringsmuligheter på spissingen bak?

Jeg har ganske kraftik camber bak som jeg ikke blir kvitt, men har helt fin spissing, med 50-60mm senk.

På B3 syncro vel og merke...

Det gikk gjennom hos BT, selv om orginaldim på dekk og felg tar i justeringsmutteren på innsia...

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da en selfølge..

Ja.....men i dette tilfellet har de brukt en passat b4 når han har en passat b3. Om de er like og det ikkje har noen betydning kan ikkje eg svare på...kan du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått min godkjent med camberen som er, så gidder ikke styre med det. Litt dekkslitasje gjør ikke noe..

Beklager evt skivefeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.