Anbefalte innlegg

Har nå fått satt fast 2stk blå neonlys på bakplata i bagasjen som jeg tenkte skulle lyse opp basseren og forsterkeren litt...Lurte så da på om det er mulig å koble neon lysa til remoten på forsterkerern,da disse neon lysene ikke trekker no særlig strøm..Noen som har noen forslag eller andre innspill å komme med...

Takk på forhånd...

M.V.H

Bård Christian Simonsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.... Litt usikkert hvor mye du kan belaste denne utgangen. Men du kan jo la denne utgangen styre et rele, som igjen skrur av/på lysene. Da spiller det jo ingen trille hvor mye de trekker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann vettu...Tenkte også litt på og koble det til tenninga,men tar ikke tjangsen på og tukle med det,i og med at jeg ikke har skrudd no på det før...!

 

Da blir det vel mest sannsynlig å gå til anskaffelse av ett rele...

Takk for svar!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig det. Lykke til med prosjektet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for det....Måtte bare ringe litt rundt for å sjekke det ang å koble det opp på remoten på forsterkeren...Ringte først strømmen bilradio(noe jeg har hørt ikke skal være så seriøse) også ringte jeg bass brothers ang koblingen av neon lysenen...De på strømmen bilradio sa at det gikk helt greit,men de på bass brothers sa at jeg ikke kunne finne på og koble dem på remoten,da remote utgangen kan gå... : bh : Det de anbefalte var å hente strøm litt lengre fram,for så og legge opp ett rele og skjule en bryter under dashen...! Jeg velger å høre på de fra bass borthers ihvertfall... :) Stoler litt mer på bass brothers....!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde basskasse med neonlys i før og det kobla jeg inn på remotestrømmen som gikk til forsterkeren... ikke noe problem det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Remote utgangen pleier som regel ikke å kunne belastes med mer enn 0.7A, noe jeg har hørt skal være nok til 3-4 forsterkere. 0.7A ved 13.8 volt (ladespenning) er 9,66 watt, så det sier seg selv at det er ikke mye strøm å hente her. Noen radioer har til og med bare 0,5A på denne utgangen. Bruk et rele, det koster ikke mange kroner og da har du sikret deg mot å ødelegge spilleren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare koble til lysene til samme bryter som internbelysninga. Jeg har koblet dette slik, og da slukker lysrørene når bakluka lukkes.

 

Forøvrig; om du bruker kalde katoder så trekker ikke disse mer enn 0,01A (tror jeg det var... er ikke brennsikker), så man trenger ikke være redd for at det trekker for mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, som sagt, jeg vill gått for rele. Da er du sikra og ikke ødelegge spilleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.