1.8T - fjerning av OEM oljekjøler

Anbefalte innlegg

Jeg monterte et mocal oljekjøler kit med termostat på min 1.8T (tverr.) for en tid tilbake siden.

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/oil-coolers-accessories/mocal-oil-cooler-installation-kits

Planen nå er å fjerne hele OEM oljekjøleren og blinde slangene for kjølevesken ettersom jeg har sett meg lei på filterbyttet med ektremt liten plass.

Det er jeg lurer på om jeg trenger en ny og kortere "hul" senter bolt ettersom avstanden fra selve branketten og ned til filtere vill bli betydelig kortere og kun bestå av sandwich platen.

Evt hvor kan jeg få tak i det jeg trenger.

Takker for alle innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur den originale senterbolten skal kunne brukes. må kansje "korte inn" litt på gjengene men skal ikkje vere den store utfordringa sånnsett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på å montere følgende kit fraq mocal til min 1.8t (06A blokk) Kjøpt hos BDM motorsport for en evighet siden

http://uk-mkivs.net/forums/p/393991/2691874.aspx

Problemet mitt er at det følger med en hul bolt men denne er for lang slik at når jeg fjerner OEM oljekjøleren og erstatter denne med den som følger med på bildet så har jeg glippe mellom oljehuset og sandwich platen på ca 6-8mm

Er det noe jeg misforstår, den hule bolten har dele nr 951 og er 5cm lang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder for å illustrere probelmatikken

MOCAL003_zpsc739bed8.jpg

MOCAL004_zpsbd570bb6.jpg

MOCAL005_zps80d60b9e.jpg

MOCAL006_zpsecdc3525.jpg

MOCAL008_zps0bc9ed2a.jpg

Takker for svar/innspill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.