VW Polo - ABS og ESP lyser etter service

Anbefalte innlegg

Hadde Polo'en på 60k service hos Nilsson bil i Sverige i går. Der ble det tatt bremseservice (ny bremseveske og lufting), og i tillegg ble stopplys bryteren byttet pga. manglende bremselys.

Når jeg kom tilbake til Oslo, begynte både ABS og ESP lampa å lyse : bh :

Dette forsvinner når tenningen slåes av og på, men kom tilbake under kjøring i dag. Aldri hatt problemer med dette tidligere. Jeg har lånt bort VCDS, så jeg får dessverre ikke lest feilkoder nå.

Nilsson bil vil selvfølgelig at jeg skal komme tilbake med bilen i morgen, noe som betyr enda en fridag, 300km bortkastet kjøring og ørten bompenger : bh : : bh : : bh :

Noen "eksperter" som vet om noe de kan ha kløna med enten under bremseservicen eller da de byttet bryter? Evt. som jeg kan sjekke selv, så jeg slipper å kjøre tilbake???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikring over batteriet, den kan å ryke pga tretthetsbrudd. Da vil abs esp lampe lyse.du klarer nesten ikke å se at den er røket. Det er sikringen helt til venstre,førerside. 40 ampere sikring som er festet med 2 stk muttere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i VCDS og får følgende feil på ABS modulen;

1 Fault Found:

00526 - Brake Light Switch-F

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 0

Mileage: 72859 km

Time Indication: 0

Dette stemmer med tidspunktet (km stand) feilen skjedde.

Da har de vel enten ikke satt inn stopplys bryteren riktig, eller så er den nye defekt....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det i orden igjen!

Reiste tilbake, og fikk byttet en gang til. Det viste seg at den nye stopplys bryteren de hadde montert var defekt (DOA).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.