#1 Skrevet Mai 9, 2012 (endret) Hadde Polo'en på 60k service hos Nilsson bil i Sverige i går. Der ble det tatt bremseservice (ny bremseveske og lufting), og i tillegg ble stopplys bryteren byttet pga. manglende bremselys. Når jeg kom tilbake til Oslo, begynte både ABS og ESP lampa å lyse Dette forsvinner når tenningen slåes av og på, men kom tilbake under kjøring i dag. Aldri hatt problemer med dette tidligere. Jeg har lånt bort VCDS, så jeg får dessverre ikke lest feilkoder nå. Nilsson bil vil selvfølgelig at jeg skal komme tilbake med bilen i morgen, noe som betyr enda en fridag, 300km bortkastet kjøring og ørten bompenger : bh : Noen "eksperter" som vet om noe de kan ha kløna med enten under bremseservicen eller da de byttet bryter? Evt. som jeg kan sjekke selv, så jeg slipper å kjøre tilbake??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2012 Sjekk sikring over batteriet, den kan å ryke pga tretthetsbrudd. Da vil abs esp lampe lyse.du klarer nesten ikke å se at den er røket. Det er sikringen helt til venstre,førerside. 40 ampere sikring som er festet med 2 stk muttere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2012 Fikk tak i VCDS og får følgende feil på ABS modulen; 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 0 Mileage: 72859 km Time Indication: 0 Dette stemmer med tidspunktet (km stand) feilen skjedde. Da har de vel enten ikke satt inn stopplys bryteren riktig, eller så er den nye defekt....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2012 Da ble det i orden igjen! Reiste tilbake, og fikk byttet en gang til. Det viste seg at den nye stopplys bryteren de hadde montert var defekt (DOA). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...