#1 Skrevet Mai 9, 2012 (endret) Hei Ser ut som alt håp for Rudskogen er ute. om det ikke fins noen bremseguruer som kan assistere problemet er vel å få tak i deler. Jeg har nå lufa bremsene manuelt og med vacum og pedalen er like svampete med så og si nesten ikke bremseeffekt. har flush gjennom lit over literen med veske nå. Det må være feil med noe, ingen synlige lekasjer. men allikevel oppfører pedalen seg som om det var det. er det bare å bytte alt under huven med noe nytt. i tilfelle hva kan jeg bruke som passer bolt on. for å oppdrive slikt gammelt rukkel gjør seg ikke på 1 dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2012 Disse er veldig vanskelige å lufte og å vakumlufte de funker ikke.. Det eneste jeg har fått til å funke er å trykksette bremseveska, har laget meg et lokk med en luftnippel i.. Men kjør ikke for mye trykk på, knekk luftslangen og slipp sakte på med luft når du har åpna luftenipelen, da skal du se det kommer luftbobler og pedalen kommer seg Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2012 Jeg ville også forsøkt å sette på trykk på tanken. Jeg har en lufteslange for dette bruket som man kan få kjøpt hos BilXtra eller Mekonomen. Den har gult lokk... Eneste lille problemet er at denne ikke holder helt tett på tanken på Type 81/85, men det kan man fikse med litt gjengetape. Og, ikke overskrid 1 bar trykk! Denne heter "Luftman" og har artikkelnummer 42-71340 hos Mekonomen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2012 jeg hadde en lik dings en gang.. får å plugge på ventilen til dekket. husker ikke hvor jeg har gjort av den men biltema har vel en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2012 og , det hjalp ikke som jeg fryktet. pedalen går hel i bonn. så vidt jeg klarer få hjulene til å låse seg. og nu fant man ut at man ikke har 1 eller 2 gir så da ja du rykker stadig bakover i køen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 10, 2012 kan og være kaliperne dine som skaper problemer. prøv å blokker slanger ut til kalippere å se om du får hard pedal da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 10, 2012 Hvis hovedbremsesylinderen går utenfor normalt arbeidsområde, så kan det skade tettningene i sylinderen og pedalen vil virke litt rar. I og med at bilen er såpass gammel, så kan det være greit å ta en titt på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 10, 2012 tipper det er hovedbremsesyl som er gåen, som arild sa kan disse fort ryke når de går i bånn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2012 (endret) er den som sitter rett på bremsekraftforsterkeren. .. 2k på møkkonomen. sjekke om huggern har noe man kan bruke fra en annen modell. deler til denne er vel ikke å finne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 10, 2012 På min typ81 80 quattro har han som hadde bilen min før meg montert ein frå Ford. Korleis Ford husker eg ikkje, men er no bremser hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2012 Litt avhengig av motorstørrelse, men grovt så passer den fra disse bilene: Audi 100 (44, 44Q, C3) 08.1982 -> 11.1990 Audi 100 Avant (44, 44Q, C3) 08.1982 -> 11.1990 Audi 80 (81, 85, B2) 08.1978 -> 08.1986 Audi 80 (89, 89Q, 8A, B3) 06.1986 -> 10.1991 Audi 90 (81, 85, B2) 08.1984 -> 03.1987 Audi 90 (89, 89Q, 8A, B3) 04.1987 -> 09.1991 Audi Cabriolet (8G7, B4) 05.1991 -> 08.2000 Audi Coupe (81, 85) 07.1980 -> 10.1988 Audi Coupe (89, 8B) 10.1988 -> 12.1996 Audi Quattro (85) 07.1980 -> 07.1991 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2012 (endret) Litt avhengig av motorstørrelse, men grovt så passer den fra disse bilene:Audi 100 (44, 44Q, C3) 08.1982 -> 11.1990 Audi 100 Avant (44, 44Q, C3) 08.1982 -> 11.1990 Audi 80 (81, 85, B2) 08.1978 -> 08.1986 Audi 80 (89, 89Q, 8A, B3) 06.1986 -> 10.1991 Audi 90 (81, 85, B2) 08.1984 -> 03.1987 Audi 90 (89, 89Q, 8A, B3) 04.1987 -> 09.1991 Audi Cabriolet (8G7, B4) 05.1991 -> 08.2000 Audi Coupe (81, 85) 07.1980 -> 10.1988 Audi Coupe (89, 8B) 10.1988 -> 12.1996 Audi Quattro (85) 07.1980 -> 07.1991 Takker jeg får ringe den lokale bilskroten i morgen sitter 2,2T type adu i denne. 22.2x17/19 var målene i etka på den delen, tror jeg sto under merknader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 13, 2012 problem solved. men etter 8 runder på skogen oppstod et nytt problem , hehe gammel skru seg i hjel audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 13, 2012 Hadde vært fint om du hadde presantert løsningen, og bilder hvis du har mulighet til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2012 Hadde vært fint om du hadde presantert løsningen, og bilder hvis du har mulighet til det Etter x antal timer å kløing i hode pluss at jeg ikke fikk tak i originaldeler, så ble den originale hovedpumpa stående mens fordeleren som henger under pumpa ble bytta. Først bytta jeg begge deler og ente opp med null komma niks bremser. satte så tilbake bremsekraftfordeleren som var original. samme prob. satte inn den gamle pumpa bare for morro med den nye fordeleren og vips fikk jeg pedal igjen.. det tok bare x antall timer mye baning osv samt 3 liter bremseveske. var litt lei da klokka slo 22.30 på fredag kan vi jo si. bilder tror jeg vi står over om det er ok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...