Lim på sprayboks til tekstil, interiørplast o.l.

Anbefalte innlegg

Skal trekke opp noen deler i interiøret, så lurte på hvor man får kjøpt slikt spray lim og hvor bra det er.

 

Noen som har noen tips. Hadde vært fint om det ikke er internett butikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spraylim som virkelig er bra er 3M sine som heter 77 og 90 (forskjell på limstyrke). Disse fås kjøpt på din lokale AEO butikk. Det som skiller disse fra (de fleste) andre spraylimer er at limet kommer ut i en fin dusj akkurat som lakk på boks, og de andre kommer det ut som "spindelvev",

 

Det finnes helt sikkert mange andre gode også, men 3M sine er bankers for et godt resultat. De koster deretter, men det er bedre å bruke 150kr ekstra på den sprayboksen isteden for at man sparer penger der, og trekket løsner etter en sesong. Min mening iallfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEO butikk?

 

Hvor stort areal holder en boks av dette til?

 

Er det slik at man bør ta på begge flater som skal limes, eller holder det med den ene?

 

helt enig i at det er bedre å bruke noen ekstra kroner, er jo snakk om at jeg investerer 10m ekstra på jobb nå for å tjene det lille ekstra eller gjør jobben igjen senere på x antall timer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt både 3M og "Mekk" sitt spraylim, og begge disse mener jeg du skal spraye på begge delene og la dette tørke et kvarters tid før du sammenføyer.

Leste bakpå Mekkboksen at det kommer an på hvor godt du skal lime, og at hvis det er for midlertidig liming skal man kun ha på én flate, mens permanent skal man ha på begge.

 

Som Haakon Ottesen sier, så husker jeg det at Mekk sitt spraylim kom ut av dysa som spindelvev, men husker ikke hvordan 3M sin dyse fungerte.

Om 3M har ordentlig dusj, kan man nok sikkert fort spare inn de kronene det koster ekstra for en boks fra 3M.

Følte selv det ble brukt altfor mye lim når jeg brukte "billigboksen", men resultatet har jeg ingenting vondt å si om.

Mekk sitt lim satt godt som fy det også, så om 3M har bedre dyse, kan jeg kun utsette på mekkspraybildet, selv om det ikke på noen måte plaget meg mens jeg gjorde jobben.

 

Skal trekke opp litt forskjellige interiørdeler jeg også engang framover i tid, og kommer ikke til å ha noe problem med å kjøpe Mekk sitt spraylim :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEO butikk?

 

Hvor stort areal holder en boks av dette til?

 

Er det slik at man bør ta på begge flater som skal limes, eller holder det med den ene?

 

helt enig i at det er bedre å bruke noen ekstra kroner, er jo snakk om at jeg investerer 10m ekstra på jobb nå for å tjene det lille ekstra eller gjør jobben igjen senere på x antall timer :P

 

AEO = Albert E. Olsen http://www.aeo.no/ Ellers har nok andre industrivarehus som Tools etc denne inne vil jeg tro.

 

En boks holder tll mange kvadratmeter iallfall, holder til å trekke flere basskassser med teppe for eksempel. Man har på begge deler ja, og venter til det omtrent er berøringstørt. Da sitter det som bare juling med en gang når man setter flatene sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte noe greier hos en lokal figgur som selger div slik, enormt fint lim og bruke, brukte det når jeg trakk skai på alle stolpe dekslene til golfen (A-B og C dekslene)

 

kosta 135,- boksen

 

heter aprima spraylim

 

hvor du kan få tak i det aner jeg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste for meg er hvert fall at holdbarheten er bra og at det er relativt lett å jobbe med.. derfor jeg skygger litt unna typen man bruker børste til.... ser for meg at det kan bli ganske grisette...

 

men fortsatt, hvor mye holder en boks sånn ca til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede prøvd å svare på hvor mye en boks holder til, men ikke mulig å gi et eksakt antall kvadratmeter, kommer jo litt ann på om det er veldig absorberende tekstiler eller ikke. Skai mot mdf-plate trekker mindre enn tykt teppe mot tykt teppe for eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg klarte meg med en boks til alle 6 plastdekslene

 

da brukte jeg greit med lim, samt litt bomtrekking så måtte trekke oppatt litt

 

baserer meg på 2 bokser til taktrekket når det skal i ilden :)

 

bedre og ha litt for mye lim enn for lite, jeg er hittentil strålende fornøyd med det jeg har brukt, men man blir litt rar i toppen om man bruker det som meg (på kjøkkenbordet) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner.. kan satse på at 2stk bokser holder til himlig + deksler da..

 

Tror ikke det materialet jeg skal bruke er så veldig absorberende heldigvis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.