Hva gjør folk for å få godkjent senk på Passat 3B?

Anbefalte innlegg

Hadde firehjulskontroll på Passaten i dag (3B Syncro), men camberen på forhjulene er ikke helt bra. Ser det har vært snakk om justerbare øvre bærearmer - er dette veien å gå? Eventuelt hvem forhandler noe slikt?

 

Eller kan jeg redde meg litt inn med å heve bilen litt før neste kontroll og satse på at den kommer innenfor godkjent område? I så fall - hvor mye må den opp? Noen som har tips/erfaringer med dette?

 

Tar litt tid å få kontroll i bygda - så hadde vært litt kjekt å få det til neste gang!

 

Legger ved siste måling.58596069-f2d2-9fc5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en sort hvitt utskrift og vis på tilsynet. Det gjorde jeg med golfen min, og det gikk fint. Den var heller ikke innenfor på alle verdier. Er den i sort hvitt så ser de ikke så noye på tallene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryte speila på måleapparatet ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høhøhø! :-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips/svar å komme med? Blir kontroll i slutten av uka eller mandagen deretter. Hadde vært kjekt å få papirene i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort hvit utskrift pleier å funke. Har enda ikke hørt om noen som henger seg opp i tallene (eller vet hva de skal se etter) bare at bilen har hatt 4hjulskontroll etter montering. De er mer opptatt av at høyden er riktig og at det ikke er noe som kan ta i ved sving osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha hjulstillinga riktig, er vel justerbare stag veien å gå. Det er ikke mulig å justere camber på disse bilene i noen særlig grad, kun mulig og fordele den slik at det er likt på begge sider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips/lenker til hvor man får kjøpt? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for link!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å godkjenne med røde tall på forestilling. På grunn av bilens konstruksjon er det umulig ved senking å få det innafor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal heller ikke slite dekk, om spissing er satt opp riktig i forhold til camber, og med nok luft i dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem å godkjenne med røde tall på forestilling. På grunn av bilens konstruksjon er det umulig ved senking å få det innafor.

 

Vel, det er ikke det som står i retningslinjene hvertfall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med det. Og på grunn av konstruksjon er det ikke mulig å få det innafor. De justerbar armene som er å få kjøpt er heller ikke godkjente. Viste med store utheva røde bokstaver uten problem. 2 ganger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med det. Og på grunn av konstruksjon er det ikke mulig å få det innafor. De justerbar armene som er å få kjøpt er heller ikke godkjente. Viste med store utheva røde bokstaver uten problem. 2 ganger..

 

At konstruksjonen ikke gjør det mulig å få vinkler innenfor er ikke nødvendigvis grunnlag for at det blir godkjennt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men tuvgodkjenning på senkesett går vel ut i fra originalt understell ellers? Står vel ingenting om at tuv godkjenning gjelder kun hvis du har justerbare øvre bærearmer, og da tolker jeg det dithenn at det er godkjent med feil vinkler? Det har ikke stått i mine papirer at de gjelder kun om jeg har satt på justerbare armer. Ser heller ikke problemet da det ikke har blitt nevnt når jeg har vist, 2 ganger med røde tall og fått godkjent. Dekkslitasje har jeg heller ikke hatt på grunn av dette, selv om camber forran var overkill. Men da må du bruke noen som vet hva de driver med sånn at spissing blir riktig satt opp i forhold til camber. Min erfaring ang dette hvertfall. Vet ikke hva andre har erfart av problemer me godkjenning av senk på biler med multilink jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte tankegangen din der Truls - er jammen meg ikke sikker på hva de legger til grunn jeg. Jeg har jo tuv på settet.

 

Prøver å heve den et par cm før neste kontroll for å se hva som skjer, så får det gå som det går hos BT :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått klager på det når du skulle godkjenne? Min ble godkjent laaav. Så tror ikke det skal være noe problem, ut ifra hva jeg har erfart. Få dem som tar kontrollen til å skrive at "på grunn av bilens konstruksjon er det ikke mulig å få camber innenfor angitt minimum", det skrev dem på min, etter en telefon til møller, hvor da dette ble bekreftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke vært hos BT ennå, kun tatt firehjulskontroll. De klarte å stille rattet skjevt, så jeg skal tilbake i starten på neste uke for å få rettet opp rattet (så derfor jeg tenkte å heve den et par cm foran siden de likevel skal skru).

 

Er ikke laaav denne, for dårlige veier til det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Lønner seg og ta kontroll på den høyda du skal kjøre på, så ser den :) lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte 40/40 senk hos håkon supersport ikke coilovers men kun fjærer og dempere.... bt nekta og godta at camber var på villspor! men dog i tromsø da.... her er dem fan ikke mye "se igjennom fingran"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.