Anbefalte innlegg

Er på jakt etter nye felger til min nye bil er en audi a4 b8 avant 2010 modell..har kikket på noen audi a7 9x20 et40 replica felger.Siden jeg har et35 orginalt vill et40 passe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på jakt etter nye felger til min nye bil er en audi a4 b8 avant 2010 modell..har kikket på noen audi a7 9x20 et40 replica felger.Siden jeg har et35 orginalt vill et40 passe?

 

ET 40 vil passe på din :)

 

Orginalt innpress på A4 B8 er 45 btw .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 40 og et 45 passer, men det ser ikke videre veldig pent ut. 35 er vel egentlig det peneste på A4 B8 etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 40 vil passe på din :)

 

Orginalt innpress på A4 B8 er 45 btw .

 

Originalt ET på B8 er 39 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn:

 

Det står da vognkortet mitt, eller på autosys at org impress er ET 43 ?

 

(Om du har Iphone, eller en android-telefon, kan du laste ned appen "Bil og Henger", og søke på regnr, og der står det også ET 43 om jeg søker på mitt)

 

Edit: Var 43, ikke 45)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn:

 

Det står da vognkortet mitt, eller på autosys at org impress er ET 45 ?

 

(Om du har Iphone, eller en android-telefon, kan du laste ned appen "Bil og Henger", og søke på regnr, og der står det også ET 45 om jeg søker på mitt)

 

Om du ser på hjullisten som ligger som .pdf her på forumet en plass vil du se at ET39 er org. Det vil selvfølgelig avhenge av hvilke dimensjoner på felgene bilen er blitt levert med hva som vil stå i vognkortet.

 

Men uten felger i regnestykket vil 39 stå som originalt ET. Appen til iPhone har jeg, i mitt tilfelle står 39 oppført som originalt.

 

Mulig jeg tar feil, men i hjullisten iallefall står det 39.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser på hjullisten som ligger som .pdf her på forumet en plass vil du se at ET39 er org. Det vil selvfølgelig avhenge av hvilke dimensjoner på felgene bilen er blitt levert med hva som vil stå i vognkortet.

 

Men uten felger i regnestykket vil 39 stå som originalt ET. Appen til iPhone har jeg, i mitt tilfelle står 39 oppført som originalt.

 

Mulig jeg tar feil, men i hjullisten iallefall står det 39.

 

:)

 

 

Min:

 

Dekk foran (Standard): 225/50R17

Dekk bak (Standard): 225/50R17

 

Hastighetsinndeks: Y (300 km/t)

Lasteindeks foran: 91

Lasteindeks bak: 91

 

Innpress foran: 43 mm

Innpress bak: 43 mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser på hjullisten som ligger som .pdf her på forumet en plass vil du se at ET39 er org. Det vil selvfølgelig avhenge av hvilke dimensjoner på felgene bilen er blitt levert med hva som vil stå i vognkortet.

 

Men uten felger i regnestykket vil 39 stå som originalt ET. Appen til iPhone har jeg, i mitt tilfelle står 39 oppført som originalt.

 

Mulig jeg tar feil, men i hjullisten iallefall står det 39.

 

:)

 

Du har helt rett. Har full tilgang til biltilsynets register i jobb og 39 er org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da datt jeg av stolen..

 

hmm....

 

Min står det ET 43 iallefall.. men men.. kanskje det er forskjell på A4'ene, og hva de leveres med ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da datt jeg av stolen..

 

hmm....

 

Min står det ET 43 iallefall.. men men.. kanskje det er forskjell på A4'ene, og hva de leveres med ? :)

 

Dæven døtte! Det stemmer. Sjekket opp din spesifikke bil nå og jommen stod det ikke 43 der ja!

 

Kan det være forskjell fra første generasjon B8 og 2. generasjon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en teori. Er jeg litt kritisk mot meg selv får jeg den ikke helt tilmå stemme, men...

 

Jeg sjekket 10-15 B8'er på finn nå nesten alle har 39 innpress. Uavhengig av motor, drivverk, med eller uten sline osv såvidt jeg kan se. --MEN samtlige med 43 innpress er registrert i februar måned. Februar er i og for seg sikkert kun en tilfeldighet, men kan det ha noe med om de blir regga med vinter/sommerhjul?

 

Ble veldig usikker. Noen har 16" originalt i vognkort og noen har 17" MEN det varierer i innpress på selv to biler med samme dimmensjon i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er registert i slutten av April, så det stemmer jo ikke med februar, men alikevell blir jo alle biler som kommer til Norge levert med org sommerhjul, og så bytter de evt til vinterdekk når de kommer til Norge ? Og jeg regner med dem blir også godkjent med det felgoppsettet de blir levert med fra fabrikk ?

 

Dette var spesielt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

39ET på meg vertfall:)

 

Dekk foran (standard): 205/60R16

Dekk bak(standard): 205/60R16

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt vognkort står det 225/50R17 felg 7,5x17 min innpress 39 mm.

 

Jeg har felger på 8x17, med 245/45x17. Felgene har "annet innpress" iflg selgeren. De stikker i hvertfall litt lenger ut enn orginalfelgene..

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er registert i slutten av April, så det stemmer jo ikke med februar, men alikevell blir jo alle biler som kommer til Norge levert med org sommerhjul, og så bytter de evt til vinterdekk når de kommer til Norge ? Og jeg regner med dem blir også godkjent med det felgoppsettet de blir levert med fra fabrikk ?

 

Dette var spesielt...

 

Nei får det ikke helt til å stemme ejg eller. Skulle gjerne visst forskjellen.

 

har sjekket 20 biler nå. Kun 2 stykker begge 2009modeller med ET43

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett og bli klokpå dette her ! Står også -min et 39 i mitt , men da til 7,5x17 hjul ! Kan dette bety at det er laveste tilatte ET på bilen : klø : Har kikket litt på ebay for morro skyld og det eneste hjulet til b8 jeg har funnet med ET 39 er et sett med 7,0x16 felger . Det aller meste av andre orginalhjul ligger på ET 45 .

 

Her er litt av det jeg finner på ebay av otginalhjul til A4 B8.

 

7,0x16 ET39

7,5x16 ET45

7,5x17 ET 45 noen ET46 noen ET47: klø :

8,0x18 ET47

8,5x19 ET43

 

 

ET 40 og et 45 passer, men det ser ikke videre veldig pent ut. 35 er vel egentlig det peneste på A4 B8 etter min mening.

 

Enig med deg at ET40 kan være noe for langt inn i hjulbuen !

9x20 et 35 går fint det , men med litt senk så begynner det og bli farlig nærme subbing ! Bør hvertfall tenke på hva slags dekkdim man velger !

 

 

Som et eksempel til trådstarter!

9x20 ET37

553269_281484168593111_100001945917384_6

398786_384477101590579_197399326965025_1

 

Si fra om du vil jeg skal slette det Kristoffer :) 9x20 ET 38 med 255/30-20

59e9e1314dd916e71.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Mener det står ET 46 i mitt vognkort som std. (2012 A4 Q 2.0TFSI S-Line)

Bilen ble levert med 245/40-18x8 ET47 (Som var helt forferdelig å se på)

Nå har jeg satt på 225/40-19x8.5 ET35 og tror ikke jeg kunne hatt felgene noe lenger ut uten at de ville stikke på utsiden.

Så 20x9 ET35 skulle vel stikke enda mer ut eller?

 

Her er bildet av 19x8.5 ET35:

A4.RS3-Rims.5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er også ET39 :) Kan ikke være noe Quattro/ FWD da?

 

ET35 med 9" blir vel litt hårete ved senk? Når jeg står parkert slik at demperene er trykt litt sammen (KW V2) er det null klaring. Subber bittelitt fremme ved "aktiv" kjøring. ET40 9" er nok ett vesentlig tryggere valg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et amatør smp som er off topic... Men hva vil ET si? Jo mer det er så sitter felgen lenger inn eller motsatt? :P eller er det ingen av delene? Hehe

 

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET eller innpress på norsk sier hvor langt i mm felgen går en gitt vei. Senter av felg er 0. Jo høyere tall jo lengre inn i bilen går hjulet, lavere jo lengre ut.

 

offset-explained.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på 9x20 et35 med 255.30.20 eller 255.35.20.? Vill dette subbe med vanlig s-line undestell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på 9x20 et35 med 255.30.20 eller 255.35.20.? Vill dette subbe med vanlig s-line undestell?

 

Nei ikke med 30 profil, 35 er jeg dog litt usikker på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.