Bulket dør/skjerm - Prisoverslag?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært så uheldig å bulke bilen.. :S Det dreier seg om en Audi a3 8p 2010 modell. Har fått denne skaden takstert til 8000. synes det var mye, men har ingen sammenligningsgrunnlag, så vanskelig å vite. Har jo forsåvidt alltid hørt at lakkering er dyrt, men SÅ dyrt? :)

Det er bulk i både framskjerm og hø dør, samt "skrammer" lenger bak på døren og skjørtet.

Det han foreslår å gjøre er å ta av døra, sveise og lakkere hele, banke ut bulken i framskjermen og lakkere denne, og "flikke" skjørtet da skrammen er såpass liten.

Er det noen som har fått lignende skader reparert, og kan ha en formening (eller en kvalifisert gjetning) om hvor mye det skulle komme på.

Har vært på to lakk og chassi senter, kun fått tilbud fra det ene foreløpig ( ca 8000 fra Byåsen Bilskadesenter med VACN rabatt på 20%).

Legger ved bilder av skaden.

På forhånd takk for hjelpen.

20120507_211511.jpg

20120507_211521.jpg

20120507_211531.jpg

20120507_211542.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8000 var ein grei pris for dette synst eg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det var billig jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8000 ,- er jo gratis for det der.

Hva jobber du som ? Nå er jeg veldig spent :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,

Godt å høre. Hehe, har bakgrunn fra medisin, men akkurat nå forsker jeg.. Så jeg er nok ikke noen bilmekaniker, heller lite erfaring med bil :)

Han virket redelig på byåsen, og det er han tydeligvis. Godt å høre! Da får jeg vel bare bite i det sure eple og få gjort den reparasjonen og håpe jeg ALDRI må gjøre det igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer "etter" bildet. Må si meg veldig fornøyd med resultat, pris og service.

Har kun to ting å utsette:

1. Det tok 10 virkedager (to uker!) å få det ferdig, ble forespeilet 3-5 virkedager.

Det var visst en omstendelig og litt krunglete jobb og han endte opp med å bruke karoserilim, istedet for å sveise.

2. S-line logo limt på bittelitt skjevt :) Kanskje vanskelig å se på bildet, men s-line logoen ble limt på vinkelrett til "feil vinkel". Noe pirk jeg skal få de til å ordne opp i senere.

Prisen endte, som avtalt, på 8000 kroner. Fikk 20% rabatt på arbeid (ikke deler). Der var medlemsavgiften hit inntjent og velså det :)

De fikset også steinsprut foran på skjermen de lakkerte, og jeg fikk med meg rest av farge, samt låne med meg klarlakk hjem for å forsøke å reparere noe annet småtteri.. Kjempefornøyd med service!

Alt i alt veldig fornøyd med Byåsen Bilskadesenter, og kommer til å bruke de igjen hvis jeg får lignende problemer! Anbefales på det varmeste!

2012-06-15 15.54.46.jpg

2012-06-15 15.54.52.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut det. Å føler ikkje den prisen var noe vond til og ver normalt arbeid med moms. Og at det er 3 forskjellige deler + oppretting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.