#1 Skrevet Mai 12, 2012 Har ein s2 med 3b motor som går fint på tomgang men bare ryker svart røyk når ein trøkker på gassen. Hadde ein "flink" mekaniker som skiftet toppakkinig for meg. to ganger.. Først honet han blokka og skiftet stempel fjører og toppakkning, men når den gjekk seg varm første gangen rant olja ut mellom toppen og blokka i bakkant, den var feilmontert. Så skiftet han igjen, då ville den ikkje starte. då hadde han bommet med 2 tenner på registeret. no går den endelig, men kun fint på tomgang. når ein kjører med den går den ugjevnt og prøver ein og gi den litt gass så hørrer ein turboen lade, men ingenting sjer. bare masse svart røyk. Er nye plugger på den. Noen som har ein ide på ka som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2012 Noen som har ein ide på ka som er galt? Mekanikeren? Det høres ut som om dette er typen som har glemt å koble på en sensor, kontaktskjøt eller en slange men som ikke har vett eller evne til å kontrollere sitt arbeid og finne feilen i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2012 Mekanikeren? Det høres ut som om dette er typen som har glemt å koble på en sensor, kontaktskjøt eller en slange men som ikke har vett eller evne til å kontrollere sitt arbeid og finne feilen i ettertid. Er masse galt med han ja.. han har brukt 3mnd på jobben no og det har blitt noen gale heile tiden.. og seff, aldri hans feil.. no når han endeli fekk start på den igjen sa eg at han ikkje trengte røre meir før noe anna røyk. Men har sett over, og sotte ting eg meiner skal ver andre plasser på plass, men kan ikkje finne noe meir. tengte derfor på om ein slange frå røyr gata kansje lekker? er det ein av di som er meir utsatt enn andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2012 Høres ut som en lekkasje i trykkgata ja. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2012 Tror jeg hadde gått over timinga en gang til, ettersom det virker som 'mekanikeren' din ikke er helt til å stole på. Særlig skruen som holder fast fordeleren kan være greit å sjekke på 3b. Deretter lekkasjer som Jan Brede sier. Har opplevd liknende feil med en bil som LMM hadde gått på, men her er det mer sannsynlig at det er kompisen din som er synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...