#1 Skrevet Mai 12, 2012 Har i det siste fått en litt rar lyd fra motoren når jeg slipper opp gassen. Vil tro at det er resirk ventilen som er gåen. Så jeg skal bytte denne så fort jeg får kjøpt en ny en. Men spørsmålet mitt er da: Er det skadelig for turboen og kjøre med dette? For nå høres det ut som luften blåser tilbake i turboen, så turbinen snurrer feil vei? Og er det noen som kan svare meg på hvor resirk ventilen befinner seg på bilen? Gjerne med bilde Håper på kjapt svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2012 Har i det siste fått en litt rar lyd fra motoren når jeg slipper opp gassen. Vil tro at det er resirk ventilen som er gåen. Så jeg skal bytte denne så fort jeg får kjøpt en ny en. Men spørsmålet mitt er da: Er det skadelig for turboen og kjøre med dette? For nå høres det ut som luften blåser tilbake i turboen, så turbinen snurrer feil vei? Og er det noen som kan svare meg på hvor resirk ventilen befinner seg på bilen? Gjerne med bilde Håper på kjapt svar:) Det er ikke spesielt skadelig for turboen å kjøre slik. Den bremser turboen, snurrer ikke feil vei Regner med det er dette som er den "rare lyden" ? Vet ikke hviken bil du mener, men om du mener bilen i signaturen så er den vel sikkert lokalisert på samme sted som A4 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2012 Takk for meget kjapt svar! Er den lyden jeg har ja. Så vil ikke være skadelig for motoren å kjøre med bilen i morgen, også få byttet ventilen på mandag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2012 Går fint å kjøre med. Vet om flere som kjører med defekt ventil eller ikke ventil i det hele tatt. Over lengre tid vil jo turbo bli mer slitt, men ingen problemer over kortere tid;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2012 Tusen takk for kjapt svar! Var voldsomt til service her på forumet:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...