Syncro, kast i mellomaksling?

Anbefalte innlegg

Har en syncro med defekt 4- hjulstrekk. Snakket med tidligere eier, og han sa det hadde vært kast i en aksling, dette førte til at gearkassen fikk en lekasje og noe greier. Viskosekoblingen var heller ikke helt god som følge av dette.

Noen som har noen gode tips om hvordan dette kan ordnes, evt om det i det hele tatt kan være dette som er feilen? Ser for meg at bilen kanskje har fått en smell under, i akslingen, kan dette dreies rett eller noe kanskje? Eller må den byttes?

Forresten noen som har mellomaksling og viskose til salgs???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en syncro med defekt 4- hjulstrekk. Snakket med tidligere eier, og han sa det hadde vært kast i en aksling, dette førte til at gearkassen fikk en lekasje og noe greier. Viskosekoblingen var heller ikke helt god som følge av dette.

Noen som har noen gode tips om hvordan dette kan ordnes, evt om det i det hele tatt kan være dette som er feilen? Ser for meg at bilen kanskje har fått en smell under, i akslingen, kan dette dreies rett eller noe kanskje? Eller må den byttes?

Forresten noen som har mellomaksling og viskose til salgs???

Kasten kan komme av at opphenget til akslingen er utslitt og at det er kjørt lenge med det slik....

Hvilken type bil trenger du visko til? G60 rallye elller vanlig golf syncro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 86/87 1,8 syncro. Passer deler fra rally og G60 rett over eller? Fikk tilbud om et komplett sett, rally gearkasse, akslinger osv. Går det en å motere det rett inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har stag overføring til girkassen - g60 har vaier ...

Vet ikke om du har haudraulisk klutch ? det er det ivertfall på g60 ...

Tror det blir litt mye ombygging ...

Du kan få en god pris på min girkasse med gåen sync ring på 3 giret ... så bruker du bare diffen ? Resten av kassen din bør jo være grei ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.