Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på og kjøpe en av de rs4'ene som står på finn. Den jeg tittet på har en liten ulyd i motorrommet som kan nesten sammenlignes med ett kjede som skraper eller hva skal si. Høres nesten ut som ventil tikking, blir en høy flapre lyd når du øker på gassen og lyden øker i takt med turtall. Noen gode tips til hva det kan være. Eier sier at bilen har vært på service på Vag nylig og ingen feil ble avdekket.

Hvis jeg skal kjøpe denne bilen hvor bør jeg kreve og få den kontrollert?

mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det kamkjedet som er slakt, og når det er så ille som du forteller, så burde det byttes asap, før det hopper over en tann eller kjedet gnager hull i toppdekselet. Mange som bytter strammer også når de bytter kjede, men vet ikke om dette er nødvendig. Kjedet koster noen hundrelapper, strammeren koster ca 4-5000kr.

Kan man skru så er det et par kvelders jobb å bytte de, da den ene siden ligger sånn til at du må ut med den ene kammen, og da må du løsne på reg. reima litt også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig, eier sier at registerreim er byttet på møller nå nylig også har ikke møller informert om dette? Syns det var rart. Men tusen takk for svaret ditt, det hjalp veldig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-Sentrum på Stabekk er et godt sted å få kontrollert bilen før kjøp om det er en praktisk i forhold til hvor du/bilen måtte befinne seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig, eier sier at registerreim er byttet på møller nå nylig også har ikke møller informert om dette? Syns det var rart. Men tusen takk for svaret ditt, det hjalp veldig mye.

Min erfaring med Møller er at dem ikke sitter inne med så mye kompetanse på V6 2.7 BiT 381 hk som de burde. Det har sikkert noe med at det ikke finnes spesielt mange av disse i landet her! Jeg skal heller ikke dra alle Møller verksteder over en kam..

Som Thomas W. sier, S-sentrum på Stabekk er spesialister på disse bilene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.