Anbefalte innlegg

har en 2,3 10v som går rimelig godt forhold til andre jeg har hørt om! runda 230 men greier garantert 20 til... prøvde en 20v for en stund siden men greide så vidt å runde 205.. gikk dass!! Toppfart på disse bila? noen som har hatt bedre/går bedre??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2,3 10v som går rimelig godt forhold til andre jeg har hørt om! runda 230 men greier garantert 20 til... prøvde en 20v for en stund siden men greide så vidt å runde 205.. gikk dass!! Toppfart på disse bila? noen som har hatt bedre/går bedre??

 

Ehh, har du sjekket at meteret ditt er riktig????????

Du mener altså at din 2.3 10v skal klare opp mot 250km/t!!!!!! Det er jo mer enn en S4 2.2 TQ er oppgitt til å klare.. Hmmm, tror det ikke for jeg får se det, sorry...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble målingen foretatt da? I følge speedometeret?

 

Husk at speedometeret kan vise mye feil, iallefall i slike hastigheter..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.3 20v skal gjøre 220(coupe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke toppfarten på 10v ca. 210? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en Audi 90 2.2 10V 1986 modell. Den var oppgitt i instruksjonsboken til 205 km/t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppfarten på en bil har ingen betydning. Det er hvor fort du kommer dit som betyr noe.

 

Og nå er jo toppfarten på forskjellige biler kun av akademisk interesse uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppfarten på en bil har ingen betydning. Det er hvor fort du kommer dit som betyr noe.

 

Og nå er jo toppfarten på forskjellige biler kun av akademisk interesse uansett.

Det var ikke alvorlig ment hvis det er meg du sikter til!? :D

 

Men, det er fortsatt lit merkelig hvis han får bilen opp i 250...

Spedometer kan ikke være helt bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå aner ikke jeg hva slags bil det er snakk om. Men en 80 med 2.0 eller 2.3 går iaffal ikke 250. Jeg tviler faktisk på om noen av 80-ene gjør det. Kanskje 2.8'en.

 

Når det gjelder; Sitat:

Toppfarten på en bil har ingen betydning. Det er hvor fort du kommer dit som betyr noe.

 

Gjelder det alle, tenkte ikke på deg. :) Hvem f**n har bruk for en bil som greier 200 dersom den bruker 30sek fra 0->100? Ikke jeg iaffal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en 92' Audi 80...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor er ganske vesentlig. ;)

 

Ifølge lista er den levert med 1.6, 1.8, 2.0 8v, 2.0 16v, 2.3, 2.6 og 2.8

1.6 høres ut som en modell Italia kanskje har tatt inn. :P

 

Og jeg sier igjen.. Toppfart er fullstendig uvesentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2,3 10v

Trodde du hadde lest den første linja i tråden jeg så jeg skrev ikke motoren jeg Knut Arne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med en gps så ser du å steingalt det speedometeret ditt er:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leggetid kanskje. :o

 

Anyway går ikke den bilen 250. Og det er basta. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller meg i rekken med Knut Arne her, ikke sjangs for at en standard 92 80 2.3E skal greie 250, ikke engang 230. S2 sedan hadde offisiell topfart på 246, mens en 2.8 hadde offisiell toppfart på 220. 2.3E topper 200 blank i følge fabrikkens tall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at det er max 100km/t i Norge og, ett "vesssentlig momænt" sitat : ett visst slaskedyr i en animasjonsfilm:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppfart på 2.3 10V NG er vel oppgitt til å være 209km/t hvis ikke jeg har lest på feil steder.. Å få en NG til å skyve en 80 opp i 250 skal godt gjøres ja.... Ikke går det så fort opp dit heller.. Jeg vet, har NG selv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2,3 10v som går rimelig godt forhold til andre jeg har hørt om! runda 230 men greier garantert 20 til... prøvde en 20v for en stund siden men greide så vidt å runde 205.. gikk dass!! Toppfart på disse bila? noen som har hatt bedre/går bedre??

 

 

hvor kommer du fra? kunne ha målt bilen din med gps, hvis det er i nærheten av oslo/kongsvinger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store dekk har du på bilen da? Hvis diameteren er mindre enn orginalt, vil jo speedo vise mere. Hadde en corolla gti som Glatt klarte 240 på speedometeret, men den hadde jo alt for små hjul da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge salgs-brosjyrene på NordicAudi, er 1992 Audi 80 2,3E sedan oppgitt til 0-100 på 9,8 og toppfart 200 blank.. Men at den viser en del mer på meteret, det er godt mulig. Har selv runda 200 med noen km/t på meteret, og det dro fortsatt da.. Men da var det slutt på strekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få en 91 audi 80 opp til 200 kmt kreves dette 92,5 hk på hjula. Det er da ikke tatt i betrakning motstand i dekkene, kun hva du må ha for å skyve bilen i den hastigheten. tar vi f.eks i 230 kreves det140.8 hk på hjula.

250 km t krever 180.8 hk på hjula. tror ikke en 80 uasett motor(org) klarer 250 km..

I følge utregningen skal en org s2 klare 237 km i timen. Denne er oppgitt til 247. skulle likt å se hvordan den testen er gjort. Utregningen mine er fra Gtech sine sider på hva som må til for å dytte en bil med en gitt flate i med tanke på vindmotstanden. Dvs at den skal være vindstille for å klare disse tallene :).

Kona sin audi 80 1,8(90 hk) målt til 87,3 skal klare 177 kmt. I boka står det 188 km/t. .

Bare til etteretning om hva som må til for å klare dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nylig hjem fra Tyskland og 246km sperret TT på Autobanen. Bilen er da IKKE chippet. (orginal)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nylig hjem fra Tyskland og 246km sperret TT på Autobanen. Bilen er da IKKE chippet. (orginal)

 

Det kan stemme bra det, Audi's offisielle toppfart på TT 225 er 243 kmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet min 80 2.8 med GPS. La speedometernåla på 150km/t og GPS'n viste da 140km/t. Dette med 195/65-15 hjul. Fabrikken oppgir topphastigheten til å være 220km/t og jeg føler meg rimelig sikker på at motoren vil stå på sperra når den når det ;) Har hatt 230km/t på nåla og hadde igjen 200rpm ellerno : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet min 80 2.8 med GPS. La speedometernåla på 150km/t og GPS'n viste da 140km/t. Dette med 195/55-15 hjul. Fabrikken oppgir topphastigheten til å være 220km/t og jeg føler meg rimelig sikker på at motoren vil stå på sperra når den når det ;) Har hatt 230km/t på nåla og hadde igjen 200rpm ellerno : rolleyes

 

Håper du mener 195 / 65 - 15 ? Ellers er det iallefall ikke rart at meteret viste for mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.