#1 Skrevet Mai 13, 2012 (endret) Hei. Som jeg har skrivet i tittelen så har jeg rengjort denne tomgangsregulatoren pga at motoren driver å ruser seg ved kaldtstart.. uten Hell. Var et tips jeg fikk her på forumet som da kanskje kunne hjelpe.. Så da lurer jeg på om noen av dere har noe andre tips til hva problemet med bilen kan være?? Kan også nevnes at: Så lenge motor har stått en halvtime - Time etter den har vært kjørt med (altså varm motor) Og om jeg starter den da, så går den rolig på tomgang.. Mvh. vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2012 ingen som har noe tips ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2012 Bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2012 Nå kjenner jeg ikke til 2,6 motoren (som jeg antar du snakker om), men coolant temperatur sender G62, kan ha en innvirkning på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 14, 2012 2.6 ja. Ja jeg tenkte litt på den temp sensoren du nevner her.. men usikker på ossen innvirkning den har? Tenkte kanskje å få verksted til å ta en diagnose på bilen, men vil den komme opp som feil da? om den er deffekt da så klart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2012 Bump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 14, 2012 Mye ruser den seg? Min ruser opp til 1.1-1.2k de første to minuttene mener jeg. Så detter den ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2012 (endret) ja 1.2-1.3 også etter 2 min som du sier så roer den seg ned.. men irriterende når jeg kjører, også ruser den seg enda mere når jeg girer.. vet du hva dette kommer av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2012 Hadde nesten samme problem på cabben (2.0 ABK) når tempsensoren var gåen, i tillegg brukte den ganske mye mer bensin enn vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2012 (endret) Okei. Hvordan finner jeg ut om tempføleren er deffekt? Og eventuelt hva den koster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2012 Prøv å starte med og uten føleren tilkoblet. Er nok en måling som kan avsløre det også, tipper det er et PTC-element inni der. Google litt, så finner du nok noe, se spes. på audifans eller nordicaudi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 15, 2012 Ok takk for svar Bjørn eirik:) Jeg aner ikke hva PTC-element betyr? men du vet ikke tilfeldigvis hvor denne føleren sitter hen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2012 Hvis du kjenner noen med vag-com, så kan du lese ut tempraturen. Hvis du har AC, kan du kanskje lese ut tempen der. Mener det er kanal 51. Se her: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2012 Takk for svar Arild Bilen min har ikke AC men kan få noen til å koble på et diagnoseapperat. Da vil dem vel kunne leste ut temperaturen ? Med vanlig diagnoseapperat tenker jeg på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...