#1 Skrevet Mai 13, 2012 (endret) Ja.. Sitter med en litt dårlig følelse nå, etter at jeg oppdaget/ikke kunne unngå å oppdage en ulyd på bilen på vei hjem fra flyplassen i dag. Fakta om bil: 98' A6 2,5 TDI 252 000km Ikke byttet turbo eller kammer Regreimskift for ca 4 måneder siden Akkurat byttet servopumpe (x2). Byttet samtlige returslanger fra dyser og lmm for 2 uker siden. Lyden: Kommer fra framme på førersiden. Følger turtall. Pulserende lyd- ikke 'lik' turtall . Ikke greid å lokalisere den helt. Har hørt på toppdeksel begge sider, ikke derfra. Kammer har ikke merkbar slitasje. Hører lyden bedre rett foran bilen, i radiator-området. Det får meg til å tenke reimer. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2012 Så godt som lokalisert lyden til servopumpe: klø :. Denne er byttet 2 ganger i det siste, andre gangen fordi den første ikke var tett. Tipper reima er strammet for hardt, og lageret har gått. Hva må jeg av med for å inspisere reima på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2012 Jepp.. Servopumpe igjen. Denne blir byttet på reklamasjon igjen. Trist lite respons på forumet for tida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 15, 2012 Trist lite respons på forumet for tida. Å? Eller er det få som har skrudd V6 tdi som har sett denne tråden siste døgn? Bra at du oppdaterer tråden og kommer med svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 15, 2012 Å? Eller er det få som har skrudd V6 tdi som har sett denne tråden siste døgn? Bra at du oppdaterer tråden og kommer med svar. Neida, er nok ikke så mange som skrur V6 TDI Blir nå den tredje servopumpa som går inn på 2 mnd;) De var like oppgitte på verkstedet som gjorde det første gangen også. Er vel overhalte pumper fra ZF dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2012 Ok, da har jeg begynt å lete etter årsaken. Har begynt å lure på om pumpa faktisk får noe olje i det hele tatt. Tanken til servoolja var overfylt, uten at jeg vet hvem som har fylt på så mye. Ikke meg i alle fall! Kan det hende at mekaniker har fått en mengde olje som går med ved bytte, har fylt alt i tanken og vært ferdig med jobben? En annen ting jeg la merke til er at slangen fra tanken ned til pumpa har kollapset ca 5 cm fra pumpa, fram dit er den hard, etter kan jeg klemme den sammen mellom tommel og pekefinger: klø : Virker som minimalt med væske faktisk når fram til pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...