Audi 90q 20vt med "380kit" HBO 50000.-

Anbefalte innlegg

1988 Audi 90 Quattro 20v

kmstand 187000

 

Motor

- ABY motor fra S2

- Har nå orginalt innsug, ikke ADU

- Turbonetics E46 turbo

- RS2 eksosmanifoild

- 3" eksos fra turbo med racecat

- MTM404 software med 3 bar mapsensor

- RS2 dyser

- KRB "044" bensinpumpe

- Sortlakkert toppdeksel

- Sortlakkert kompressorhus på turbo

- Åpent luftfilter

- Ombygget med catchtank for veivhusventilasjon

- 034motorsport silikon innsugslange til spjeld

- Innovate LC-1 bredbandslambda

- S2 avant intercooler

 

Ved 1.55 bar ladetrykk har dette oppsettet bremset 382hk hos ES tuning. Da i en S6 med lik turbo.

Hjerne og dyser er plukket fra denne S6en. Den har tidlig ladetrykk, fullt ved ca 3200rpm.

Ingen problem å dra 420hk med denne turboen om man vil det.

 

Drivverk & understell:

- Orginal girkasse (Tett og fin, fungerer bra)

- Powerflex foringer i fremre bærearmer

- Nye bærekuler forran

- Orginalt sportsunderstell

- Bremser sett over, bra klosser og skiver rundt om. (samme størrelse bremser som S2, men 4bolt undestell)

- Bakre bremsecaliptere "overhalt" med nye mansjetter etc.

- Nye håndbrekkwire

- ATS 17" sommerhjul,med 215/40-17 2 dekk ok, to dekk bør byttes

- 15" vinterhjul med ok dekk

- Spec Stage 3 clutch med 6puck sinter

 

Karosseri:

- S2 støtfanger foran, en del sprekker i denne.

- Takluke

- Sorte treser baklykter

 

Interiør & utstyr:

- Mørkt sportsinteriør

- S2 stoler i meget bra stand

- El-speil

- Sentrallås

- To av de orginale "tilleggsinstrumentene" erstattet med lambda og tyrbotrykks målere.

- S2 ratt

 

 

Negative ting:

- Ikke strøken i lakk, noe småbulker og generellt sliten i lakk.

- Noe lakkrust

- Taktrekk i takluke henger ned, må limes på ny

- Takluke mekanisme trenger rep, går tregt og ikke jevnt.

- Sprukket skiltplate ved "gripelist"

 

 

NB. motorbytte ikke godkjent i vognkort

 

Bilen er EU-godkjent, skilt hentes kan hentes ut...

 

Selges høystbydende over ca 50000.- + reg og aarsavgift.

 

 

Jan Brede

janbredeboen (at) gmail.com

ta kontakt på PM eller mail da jeg er offshore for øyeblikket

 

Bilder i siste post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :) er jo ikke mulig og låne penger til en bil uten skilt kansje derfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt bilder av hvordan bilen står nå...

 

IMG_1288.jpg

IMG_1289.jpg

IMG_1290.jpg

IMG_1291.jpg

IMG_1292.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1294.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye skal du ha for den med skilter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60k med skilter.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, bilen er fullt kjørbar, går meget bra. Testa litt i går, og clutchen slurer litt ved max moment på 4. og 5. gear, virker som den blir bedre og bedre.... Toppdekselpakning er byttet, så renner ikke olje på den lengre ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke int. i inbytte i nylakka a6 c4 2.5tdi fwd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, får mann eu-godkjent den uten og godkjenne motobytte ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EU kontroll bestilt til fredag, forutsatt at det går noenlunde så selges bilen ferdig reg neste uke for 60000.-

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre det er snakk om unnbyttebil som er meget bra priset slik at man kan tjene penger på den igjen.. så er det rent salg som gjelder.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk pkk? Har den skilter nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skilter enda, må bytte litt foringer og to bremseslanger. Så er den god :)

 

Rekker ikke dette før litt uti november, annonsen oppdateres da.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, dumt jeg ikke så denne tidligere da.. Mulighet til å godkjenne å skru selv, så håpte den gikk litt billigere enn 60 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

interessert i bytte med 86' Coupe quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er jeg ikke.

 

Bilen har vært inne på EU, jeg skal bytte traversforinger forran, samt bremseslanger for5ran. Bilen selges Eugodkjent medio november.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det her Jan brede? :)

Har du solgt den? Er den eu godkjent nå?

 

Jon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, bilen blir eugodkjent neste uke, vært offshore i mellomtiden ;)

Må nok beholde bilen en stund da jeg prøvde å grille rådyr i radiatoren på min T5... Spørs vel om jeg beholder den over vinteren.

 

Mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt meg når du har fått den godkjent, og er kalr til å selge. Jeg er interessert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo. Er denne til salgs nå eller har du beholdt den? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er med til Sverige denne helgen :) kommer for salg på vårparten om den overlever ;)

 

 

 

 

Da har bilen overlevd enda en tur til Sverige, og er nå til salgs. Kan selges med rallypigg om ønskelig. Høystbydende.....

 

Kan vel også ne nes at den har nå spec stage3 clutch, så slurer ikke lengre ;) bilen er ikke pen i karosseri, men fungerer bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første innlegg oppdatert med mer/oppdatert info.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt ikke solgt, pga at det er suselyd i motor og den fyller catchtank med olje. Antagelig knekt stempelring eller sprekk i topp. Motor går fortsatt bra.

Bilen er defor i utgangspunktet parket i låven, i påvente av bedre tid(er).... Med mindre noen skulle komme med ett bud jeg ikke kan motstå slik den står...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.