1992 mod. S4 sliter med tomgang

Anbefalte innlegg

Har en nybygd AAN motor som sliter med tomgang, den drukner visst jeg ikke hjelper til med gassen. Har tatt et par kjappe oppstarter, kansje på et minutt hver gang. Og manifoild å turbo blir veldig fort VELDIG varme. Jeg kjører med 400hk oppsett, med 3 bar mapsensor og en turboxs boostcontroller. Kan det være att

boostcontrolleren trekker falsk luft, og att det dermed blir feil blanding, som igjen fører til att dette skjer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pøser hvertfall normalt på med masse bensin det første minuttet eller to ved kald oppstart, men skal jo holde på tomgang seff.

Men er du sikker på at den "drukner" som jeg tolker, i bensin? har du bredbåndslambda?

Hadde du samme oppsett før motoren ble bygget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme oppsett før motoren ble bygget ja. Er ikke sikkert att den drukner i bensin, men det kan virke sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru ut et par plugger så ser du det:).er ikkje heller det at du får for lite siden turbo og manifold blir fortere varm enn normalt.Rødglødende eller?.prøvd uten lmm?.Ellers så kan tett catt føre til rødglødende turboer uten at du har kjørt hardt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru ut et par plugger så ser du det:).er ikkje heller det at du får for lite siden turbo og manifold blir fortere varm enn normalt.Rødglødende eller?.prøvd uten lmm?.Ellers så kan tett catt føre til rødglødende turboer uten at du har kjørt hardt.

skall teste litt i morgen. Takk for tips folkens;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iom at alt har vert demontert, så kan det jo være noe du har glemt å koble til igjen,

skal sitte en temp føler bakpå toppen som du muligens har glemt å putte i, men tviler på at den gjør så mye utslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.