Tips til "flenser" på IC-rør

Anbefalte innlegg

Er akkurat ferdig med å kapping/tilpassing av 2.5" rør til min nye intercooler oppsett.

Eneste som gjenstår er å få laget "flenser" eller mothold på rørene slik at ikke silikonslangene fyker av under trykk.

Noe som har noe tips? Alurørene er 3mm tykke

Er forøvrig bosatt i Bergen

Liten teaser

12.05.12 007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne du ikkje fått lagt noen sveise larver på dei som mothold? Kormangen rør er det snakk om da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda enklere å sikke spor rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips gutter...

Ble ikke helt som jeg hadde sett for meg men satser på at det gjør jobben. Har rubbet kantene med litt grovt papir slik at også det skal hjelpe på motholdet.

Bare å krysse fingerene på at det holder.

12.05.12 001.jpg

12.05.12 002.jpg

12.05.12 003.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3mm tykkelse: eek : har du tenkt å kjøre høyt trykk:p er ute etter det samme selv, men tror ikke røra mine er mer en 1mm: klø : vis du bruker skikkelige klemmer og ikke kjører særligt over 1bar holder det utruligt lenge. kjører selv 1,5-2bar og det er svært sjelden slangene hopper av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3mm tykkelse: eek : har du tenkt å kjøre høyt trykk:p er ute etter det samme selv, men tror ikke røra mine er mer en 1mm: klø : vis du bruker skikkelige klemmer og ikke kjører særligt over 1bar holder det utruligt lenge. kjører selv 1,5-2bar og det er svært sjelden slangene hopper av.

Gikk for 3mm da jeg var i stuss om jeg måtte "sveise" rørene og evt sveise på flens for "map" sensor. Ser i ettertid at 3mm muligens var litt overkill men har filt innvendig kant på rørene nå så er rimelig førnøy med resultatet. Skal ta å følge opp med bilder undeveis i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.