Kjøpe "nye" dekk som har vert lagret siden 05?

Anbefalte innlegg

Dekk er ferskvare... Jo eldre de er jo dårligere blir de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker til å herje med :P Ville ikke kjøpt så gamle dekk ivertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært "en slikk og en ingenting" for dem hadde det jo vært greit nok, men 3000 for 5 år gamle dekk, det synes jeg er rimelig rått

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 3000 for 5 år gamle dekk, det synes jeg er rimelig rått

 

De er 7 år gamle, enda værre! Jeg hadde samme tilbudet i fjor, da skulle selger bare ha 1500 kr, men jeg ville ikke kjøre på 6-7 år gamle dekk så jeg avslo, og ville gjort det i dette tilfellet også. Man kan fint få like billige, nye, dekk i diverse onlinebutikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring:

Fikk 6 år gamle sommerdekk fra en forhandler, uten å bli opplyst om at de var så gamle. Hadde masse problemer med ubalanse og ble sendt mellom butikken hvor jeg kjøpte felgene og butikken jeg kjøpte dekkene. Det viste seg at det var dekkene som var synderen. Skulle jo tro at en dekkforhandler vet hvordan dekk skal lagres.. I forbindelse med dette snakket jeg med NAF for å høre hva de mente, ettersom jeg også hadde hørt at dekk er "ferskvare". De sa derimot at dekkene ikke forringes før de blir tatt i bruk, men da er det en forutsetning at de har blitt lagret riktig. Det vet man jo aldri. De mente derimot ikke at dekkene jeg kjøpte nødvendigvis burde vært solgt til full pris.. Men dette var NAF sine "eksperter" sin mening, andre mener noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha styrt unna. En annen grunn er jo at mønsteret er jo like " gammelt " Har sikkert kommet dekk som er vesentlig bedere på det meste( vannpl. støy osv...) enn disse dekkene !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært "en slikk og en ingenting" for dem hadde det jo vært greit nok, men 3000 for 5 år gamle dekk, det synes jeg er rimelig rått

 

Hadde ingen plan om og betale 3000 for og si det slik ;)

Tenkte jeg skulle være høflig og tilby han noen hundrelapper, slik at han blir kvitt de..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.