Plate som har slått seg etter sveising.

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har noen triks angående plåt som har slått seg etter sveising. Går d og varme opp noe steder feksempel? uten at det bare blir verre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor og hva er sveist? Jeg pleier å sveise ett par punkt for så å hurtignedkjøle med klissvåt klut eller papir, å så slipe ned de punktene etterpå.. Syns det er tryggere enn åpen flamme om man ikke er erfaren.. Er det dog for lite plate må du klinke plata litt med hammer og mothold..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som har noen triks angående plåt som har slått seg etter sveising. Går d og varme opp noe steder feksempel? uten at det bare blir verre?

 

Ja det går hvis du har gjort det en mannsalder ;)

 

Har vært i samme sko som deg og prøvd varme, nedkjøling og denging uten at det ble så mye bedre.

Endte opp med sparkel...

 

Men har sett gamlinger som kan dette og det så veldig enkelt ut.

 

Det jeg lærte var å ta det skikkelig med ro når jeg sveiste og ta meg tid til nedkjøling mellom punktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.