#1 Skrevet Mai 16, 2012 har en 2007 Golf Sport kjørt 55'km. Den har nettopp vært på service og bl.a skiftet girolje. Den var litt rykkete før oljeskift, og har i grunn blitt verre og verre de siste ukene. Den girer fint på litt turtall og pådrag, men i sakte fart og på lave gir så er den nokså rykkete, noen ganger så hard at det 'smeller' i drivverket. Står mye i kø med bilen, lurer på om det har noe med dette å gjøre? Har hørt at støv fra clutchene setter seg i ventiler osv og gjør at det ikke oppfører seg som det skal. Noe man kan gjøre selv eller er det bare å kaste bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2012 Akkurat slik min var, spesielt i 1. gear og revers. Skift av gearolje og ny SW på kassa hjalp ikke. Da er det rimelig sikkert at du må bytte Mechatronic, altså "automatikkdelen" av kassa. Kjent feil og oftest reklamasjon/garantisak. Mer info her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=203783&highlight=mechatronic&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2012 Fikk beskjed fra Møller om å komme inn for feilsøking, så får vi se hva de finner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2012 Start bilen,Sett bilen i gir fremover eller bakover,hold bremsen inne og gi gass. Rykker bilen da fremover og bakover så er mechatronikken defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2012 Gi tilbakemelding om hva møller fant ut da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2012 Har time den 31. mai, så er en stund til, men vil holde tråden oppdatert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2012 Har du prøvd hva jeg skrev? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2012 Har vært borti det på noen flere kasser. Har oppdatert programvaren på mange hvis det er nyere tilgjengelig. Har også grunninnstilt mange kasser og det har fungert veldig bra. Det er noe som bør prøves først. Mvh Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2012 Har ikke prøvd, har vært noe 17. mai-greier her.... Kan jeg grunninnstille kassen selv via VagCom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2012 Start bilen,Sett bilen i gir fremover eller bakover,hold bremsen inne og gi gass. Rykker bilen da fremover og bakover så er mechatronikken defekt. Da har jeg prøvd begge bilene våre. touranen gir et jevnt press framover eller bakover, akkurat som når den prøver å dra igang. Golfen gir et tydelig rykk og har en del høyere turtall en Touranen. Sa da er det vel bekreftet, vil jeg tro. pleier Møller å være vanskelige med garanti på slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2012 nei,de er ikke vanskelige. Bra du fant ut av det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2012 Garantien er jo utgått for lengst, så du må isåfall reklamere på det. Gode sjanser dersom bilen er norsksolgt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2012 Spørs litt da. Siden det er en 07-modell er den mest sannsynlig over 5 år gammel allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2012 førstegangsreg 10.3 2008, så ut fra det er den under 5 år. Har uansett drivverksforsikring, så det bør ordne seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2012 hvis du kjøpte bilen fra forhandler så har du 5 års reklakasjonsrett fra kjøpsdato,brukt og nytt. Motoren på passaten til svigers røyk på 145,000km og var da 7 år gammel,men den var kjøpt brukt fra forhandler så da måtte de stille 5 års rekalamasjonsrett på brukt bil kjøpet. Dette ordner seg. Be dem kontrollere svinghjulet i samme slengen,da dette også er dårlig på denne modellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2012 Kjøpte bilen hos forhandler, så det ordner seg nok. prøvde forøvrig rykketesten igjen når bilen hadde stått noen timer, og da var den nesten 'normal'. Kjørt den 10 minutter, så rykker den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 18, 2012 Hei. Hadde samme problem på min A3 DSG/S-tronic quattro. Problemet dukker kun opp når bilen blir varm (normal arbeidstemperatur) Det er en produksjonsfeil på biler med girkassen produsert mellom slutt 07 og start 09. Det er en foring som er produsert i en feil legering el. som gjør at systemet ikke greier å justere clutch trykket gjevnt/fint. blir heller av og på som du opplever. Møller byttet olje (noe jeg måtte betale da det var på tide i serviceplanen) og sw plus en rekalibrering. Dette ble bare vœre og førte til at kassen gikk i nøytral ved hardt pådrag. Mechatronicen bel så byttet og alt virket silkemykt igjen Oppdater oss omhvordan det går med deg etter besøket. JSB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 18, 2012 Sier de at du må bytte olje fordi intervallet nærmer seg, drit i det. Aldri i min tid på møller tappet vi av gammel olje og fylte den på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 19, 2012 Sier de at du må bytte olje fordi intervallet nærmer seg, drit i det. Aldri i min tid på møller tappet vi av gammel olje og fylte den på igjen. Hei Joachim. Nei ble ikke brukt noe gammel olje. siden bilen skulle inn på servic og DSG oljen skulle bytte måtte jeg betale for den selv om det ikke løste problemet. Kjørte med bilen i en mnd ca. før nye deler ble byttet og ny olje ble fylt på. Denne gangen var alt på garanti + at jeg også fikk gratis leiebil i 2dager. Ble på ingen måter behandlet dårlig. Fikk full oppdatering via mail før, under og etter arbeidet. J$B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 20, 2012 Lurer litt på hvor lurt det er å kjøre bilen med feil på Mechatronic'en? Det rykker og slår litt i drivverket innimellom. Er jo kjipt å ødelegge kassa mekanisk pga ødelagt mechatronic.... Er en stund til jeg skal inn med bilen og bilen går 5-6 mil til dagen, mange av dem i kø så det blir mye rykk og napp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2012 Kan du forklare litt nærmere hvordan derre rykk å napp oppstår? Når bilen er varm, og du står stille, forså å kjøre , da rykker det? Eller rykker å napper det i fart ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 20, 2012 Det er helst når jeg drar igang, og av og til når den girer til 2. gir. Generelt er den bare litt 'hard' i giringen, som om turtallet ikke matcher giret helt. Det hender den smeller i gir ved nedgiring også. Det er verre ved varm motor, ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 20, 2012 Hmm.. På min Touran, så rykker det bra ved pådrag fra stillestående til bilen kjører. Er kansje normalt på disse automatkassene? Kan ikke gi bånn gass fra stillestående, blir nesten som kengerustart hvis du skjønner ? Er ikke det du mener med rykker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 21, 2012 Har Touran som oppfører seg helt annerledes. Golfen var også mye mykere for noen uker siden. Og i tillegg feiler den 'Mechatronictesten' som nevnt noen poster opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 30, 2012 Hvordan gikk det her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...