Må dra i dørhåndtaket 2 ganger etter jeg låser opp

Anbefalte innlegg

Hei

Byttet wire til vindusheisen igår. Etter jeg hadde montert det så må jeg dra i dørhåndtaket to ganger for å åpne døren, etter jeg har låst opp bilen.

Dette skjer kun 1 gang, og det er etter jeg har låst opp bilen. Lukker jeg døra og åpner den igjen så trenger jeg kun å dra en gang i dørhåndtaket.

Hva kan dette være? Det gjelder førerdøren framme, og det samme skjer med dørhåndtaket både inni bilen og ute. Det fungerer som sagt helt perfekt, er bare når jeg låser døren og låser den opp jeg må dra 2 ganger for at den skal åpne seg, etter det så fungerer den som den skal, helt til jeg låser/låser opp igjen neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil? PÅ min a8 er det slik hvis jeg bruker vanlig nøkkel til å låse med og så bruker keyless versjonen, men det er slik det skal være. Jeg gjetter at du har kommet borti en ledning til låsesystemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 1998 mod sedan, 1.8T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt idag, når jeg drar første gang så skjer set no inni der, akuratt som om den tar tak på slutten, så neste gang jeg drar så fungere den som vanlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du har vært borti noe som hører til den låsepinnen i trekket. Kan høres ut som den ikke går helt i opplåst-posisjon. 1 gangen du drar i håndtaket så går denne helt i posisjon, 2 gangen åpnes døra.

Opplever noe lignende av og til. Er når jeg henter posten i postkassa. Den har akkurat rett høyde til at jeg kan svinge meg inntil kassen og da når jeg kassen via sideruten. Av og til er jeg borti låse-pinnen (trykker denne litt ned). Da må jeg trekke 2 ganger i håndtaket for å åpne døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har strammet wiren mellom yttre dørhåndtak og låsen inni døra for mye. Gi den litt mer slakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det :) var akuratt det som bent owe sa, for stram :) Nå fungerer det perfekt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har strammet wiren mellom yttre dørhåndtak og låsen inni døra for mye. Gi den litt mer slakk.

been there, done that :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.