Anbefalte innlegg

Er det mye arbeid å ta ut bakruta og siderutene bak på Golf 2? Må det brukes spesielle verktøy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med 2 skrujern (flate) i et innvendig hjørne og løft opp gummilista samtidig som du dytter glasset utover. Etter litt arbeid så begynner ruta å komme, men det kan være litt vnaskelig å få ruta til å slippe med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vært med på å ta de up på en golf som skulle vrakes en gang... bare spente meg opp baki og trøkket den ut med beina... vil ikke anbefale det... alt kan jo skje...

nesten som å skifte lysrør, hvis du skulle være uheldig med noen, så er det garantert de du trenger som går i stykker, de du ikke trenger er like hele... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt varianten til Per, funker veldig bra! Slik jeg gjorde det, så brukte jeg den ene skrutrekkeren til å vippe opp gummilista og bruke den andre til å dytte lista videre over karosseriet, så den ligger på utsiden. Da går det greit videre bortover. Så er det bare å trekke den ut før den slipper av seg selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska sei!

 

Ja det høres jo greit ut. Byr vel på litt mer problemer å få de på igjen?

Planene va å få sota de på en skikkelig måte. Er solfilm noe å anbefale, eller finnes det bedre alternativer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er enkelt å få de på igjen. Legg en snor eller ledning i sporet i lista, sett lista på kanten nederst, og trekk leppa over kanten med snora. Du må kanskje prøve noen ganger før du får det til, men det er ikke vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg en hyssing rundt vinduet, i sporet til gummilista. Plasser bunnen av vinduet i sporet sitt og trykk vinduet inn mot åpningen. Få hjelp av en annen person til å trekke ut hyssingen fra innsiden, da vil gummilista reise seg over kanten. Trykker du på fra utsiden glir den rett på plass.

Enkel sak bare man er to! : ja :

 

Edit: Jasså Per, du snoker på svarene mine? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.