#1 Skrevet Mai 16, 2012 Hei, Jeg har nylig kjøpt meg en A3 2010 modell, først registrert høst 2009. Den har gått 35 000 km. Jeg ser dog antydning til rust i hjulbuene (?). Såvidt jeg har forstått er det relativt vanlig, men er det noe jeg kan gjøre for sinke prosessen? Jeg ønsker å holde bilen i så god stand som mulig, men har hverken erfaring med eller kunnskap om vedlikehold av bil. Legger ved bilder fra to av hjulbuene, de to resterende ser omtrent like ut. Setter stor pris på tips! På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2012 Når du sier hjulbuene, mener du da bremseskivene? Kjør deg en tur så skal du se de er fine igjen Er jo bart stål, så lite å gjøre med det gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2012 Litt overflate rust på bremseskivene er helt normalt hvis bilen står litt ute i regn:) Bare å trø til på bremsen innimellom så holder bremsene seg i god form 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2012 Er det felgene du mener her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2012 hehe, må vel presisere at det er bremseskivene jeg mener.. Og da tolker jeg det dithen at dette ikke er noe kritisk akkurat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2012 Det der vil du se hver gang du vasker bilen din Ingen ting å tenke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2012 Ta et par oppbremsninger og titt igjen.. Ble litt redd da jeg leste trådtittel, hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2012 Da får jeg gjøre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2012 Et tips er og bruke brekket og bremse litt på det, så får du det også vekk;) min far har gjort dette og har byttet 2 sett med skiver og klosser på 205.000km på sin skoda octavia 2003 modell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 16, 2012 Takk for gode råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 16, 2012 Et tips er og bruke brekket og bremse litt på det, så får du det også vekk;) min far har gjort dette og har byttet 2 sett med skiver og klosser på 205.000km på sin skoda octavia 2003 modell:) 2 sett med skiver er vel ganske mye på 200k? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...