#1 Skrevet Mai 16, 2012 Det er mange oppfatninger rundt Biltema bremseklosser. Undersøkte en kloss fra Biltema i dag og så det stod innstemplet FSA202FF bak på klossen. Etter litt giogling fant jeg ut at det var Ameca kode. Litt mer googling resulterte i dette: http://www.simer.com/public/File/File/ameca.pdf Altså er det italienske simer som produserte disse. Bare vær obs på at det gjaldt disse klossene. Så vidt jeg vet kjøper de inn i partier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2012 har kjøpt biltema klosser en gang jeg. og det var det... har man ikke råd å spytte inn 100kr ekstra for noe skikkelig er det bare å levere inn skilta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2012 Hva er drit med biltemaklosser, sammenlignet med klosser fra f.eks møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2012 Syntes vertfall at klossene til mc fra biltema var noe dritt. Ble fort slitt ut, også smuldra de opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2012 De jeg forsøkte smelta utover på første kjøretur. og det var på bakbremser. mvh Frode Neergård sent fra min HTC med Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 17, 2012 De jeg forsøkte smelta utover på første kjøretur. og det var på bakbremser. mvh Frode Neergård sent fra min HTC med Tapatalk 2 Samme opplevelse, lå et sånt klebrigt stoff over hele bremseskiva og ca 10% bremsevirkning etter å ha kjørt OPP Hemsedalsfjellet med en 60Hk golf2 diesel. ca 1% bremsevirkning på vei ned. Aldri mere, skivene derimot funka helt ok. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 17, 2012 Hadde biltemaklosser på en Golf engang, aldri mere. Har aldri noensinne vært borti klosser som støver noe så jævlig! Vasket bilen og kjørte 1mil så var felgene fulle av bremsestøv igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2012 ene settet jeg hadde smuldra bort, det andre var så hardt att skivene gikk til dass etter 2mnd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 17, 2012 For rundt 10 år siden prøvde jeg ett sett, tok fyr og klossene smuldra opp. Bytta nå nettopp til Biltema klosser på 1500 kroners bruksvraket mitt, og de funker faktisk helt OK Så det er tydelig at de har bytte leverandør sikkert flere ganger siden første klossene jeg prøvde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 17, 2012 Hadde engang Biltema klosser som var så harde at jeg ikke greide å bremse på stive hjul. Fattigmanns ABS? Byttet klosser og fikk mye bedre bremser. Dette var 15 år siden, men har ikke prøvd siden den gang. Har prøvd skiver på billigbiler innimellom, disse har slått seg ved middels belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 17, 2012 ettersom jeg leser av erfaringene deres er det leenge siden dere prøvde biltema klosser/skiver. Så siden biltema fortsatt selger det må jo kvaliteten ha gått opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 17, 2012 Etter lignende erfaringer som Per skisserer ovenfor ga jeg på et tidlig tidspunkt opp klossene deres. Skivene har jeg derimot brukt opp noen sett av på de to Einserne jeg sist hadde i helårs drift. Disse fikk jeg ikke kast i, men de virker utrolig bløte i stålet, så selv om jeg har brukt relativt myke Mintex-klosser blir det fort slitekant. Dette var på en Einser (altså ikke spes. tung bil) med ussel 1,5 som ble brukt til vanlig subbing til og fra jobb og ellers helt normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 19, 2012 Har brukt både klosser og skiver fra biltema det siste året på to biler, og ikke merka noe galt. hørt for flere år siden at man ikke burde bruke klosser fra biltema, men prøvde alikevel for et år siden, og har ikke merka noe galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 19, 2012 Jeg også bruker klosser bremseklosser fra biltema.Har brukt dem i flere år på flere biler og de har fungert utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 19, 2012 Mange av de jeg kjenner som er på den normale bilsiden bruker å kjøpe på Biltema men det går sjeldent mer enn ei uke før de klager over at bremsene hyler,støver,dårlig virkning å kast.. Så de lærer at å spare penger på noe som skal stoppe bilen sjeldent lønner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 20, 2012 Har heller ikke hatt noe nevneverdig problem med skivene eller klossene fra biltema, bilen stopper når man trykker inn pedalen, og nå har klossene også fått sllik anti friksjonsbellegg eller hva man skal kalle det på utsiden, slik at man ikke trenger å gå inn å smøre opp med kobberfett så fort kvittringen kommer. Men ja, de kan få sånn glassering\belegg som man må slite av klossene, merka at jeg har fått dette bak ved et par anledninger, men er bare å rykke i brekket noen ganger så er bremsevirkningen god igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 20, 2012 Har hatt Biltema klosser på to biler. Ikke noe å klage på bremseegenskapene, men de har blitt slitt ned ganske fort, og lager ekkelt støv, som ikke er lett å få av... Selv synes jeg ikke klossene er verdt pengene. Til min Passat 3B koster Biltema klossene 208,- for bakbremsene. På NBS koster det 323,- for sett. Disse klossene har jeg kjørt i snart 1 år nå, og er veldig fornøyd. På eBay UK får du også Mintex eller Brembo for under 300,- inkl. frakt. Hvis man kjøper dette som et sett med skiver blir det ofte mye billigere pga. kombinert frakt. Disse har bla. mye bra: http://stores.ebay.co.uk/Auto-Performance-Silicone-Hoses 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...