#1 Skrevet Mai 17, 2012 Lurer litt med dette haldex ? Hva er haldex? Noe med mellomaksling? Har på min Touran 07, nettopp tatt service på DSG kassen, skiftet olje og filter. ( 120.000 km) Bladde igjennom serviceboken , der det sto noe om haldex. Evt pris for å skifte den oljen samt filter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2012 Haldex er på biler med 4hjulstrekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 17, 2012 4hjulstrekk og tverrstillt motor;) Golf. Passat, audi tt og a3 har dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 17, 2012 Haldex er navnet på firehjulstrekken, om jeg kan si det sånn.. Haldexkobling ligger på bakdiffen, den er en "clutch" som kobler inn når bakhjula skal tre i kraft. Denne koblingen er styrt av oljetrykk. Det er denne olja som er Haldexolje, og skal byttes etter x antall km, oljefilteret har vell lengre intervall, men ville uansett ha bytta filteret samtidlig som olja hver gang. Pris varierer vell fra bil til bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 17, 2012 mener intervallet er 30.000km, men anbefales å bytte oftere siden det er endel tull med disse haldex koblingene. pris for olje/filter bytte på haldex er ca. 2000,- hos møller, ca 1200,- på annet verksted og kan gjøres selv for ca. 700,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2012 Aldri helt skjønt hvorfor ikke man kan bruke torsenkobling på tverrstilt jeg da men... Har det med at kraftuttaket gjøres kun på ene akslingen på fremhjulene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2012 Takker for svar folkens=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...