Ettermontere hengerfeste på A3 8P Sportback

Anbefalte innlegg

Å sette på kroken går veldig greit, litt mere styr med elsettet, må vanligvis kodes, du kan bruke 7 eller 13, fritt valg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestillte og monterte et thule hengerfeste som jeg bestillte på "heggen og .....husker ikke"(ligger på finn) .

dette monterte jeg på min 2-ran. og det fulgte med ledningsnett og tegninger og hengerfeste til ca. 3500kr.

om du får 7 eller 13 polet så må du isåfall ha en overgang tenker jeg. er vel 7 som er mest normalt. monteringa gikk bra, må erstatte bjelken med hengerfestet. plug and play. monteringa av ledningsnettet gikk også over all forventning.. jeg trengte ikke kode noe,men det kan jo hende noen biler med full fis må gjøre dette ,men det er vel ikke så stress at det må gjøres samme dagen.

ps: jeg kuttet bare ut en utsparing under diffusoren for å få plass,det er vel det som gjøres på de orginale også-det syntes ikke fra baksiden,var samme på min b7 også. bare skjært ut under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det kan faktisk stemme at det bare trengs og skjæres ut under, det er jo ikke så dumt.

Regner med jeg må inn med noe koding siden jeg har ryggesensor, men kan det gjøres med vag-com eller må man til møller?

Hva er forskjellen på 7- og 13-polet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet viser forskjellen på 7 vs 13-pin. Går fint å kode med vag-com.

hengerkontakter.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk standard ser ut som den er 7 polet mener jeg, noen som vet det? eller er det ikke noe norsk standard, men heller fabrikanten av hengere som bruker forskjellig?

Om det kan kodes med vag-com så trenger det egentlig ikke koste stort mer enn 3500-4000kr da? Så ut som guiden som fulgte med ledningsnetttet var ganske grei og følge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er snakk om en A3, er mest for å kunne ha sykler bakpå jeg tenkte, kanskje for å trekke en liten henger i ny og ne. Regner egentlig med 7 polet holder, men er samme prisen på 7 polet og 13 polet så kanskje og ettermontere 13 polet da, også heller kjøpe med den overgangen til 7polet, den koster 10euro på samme butikken.. Men virket som det var lettere å montere ledningsnettet for 7 polet :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er hengerfeste bestilt :) Kom på 2920kr inkludert frakt fra den nettbutikken. Hågen ligger det på 5000kr ca. så valgte nettbutikken.

Takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble dette på S-Line? Ettermonterte du avtagbart eller fast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avtagbart. Måtte bytte nederste del av bakfangeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte du trekke helt frem? Hvilket merke endte du opp med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja må trekke til sikringsboksen på siden av dashen. Westfalia fra bertelshoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.