godkjenning av byttet motor

Anbefalte innlegg

er det noen som kan fortelle meg kor eg skal henvende meg for å finne ut hva som må til for å få bilen min godkjent med ny motor?

 

Det er en 94 mod passat gl 2l sedan som er byttet motor t 90-91mod g60.

har fått fatt i g60 calipere framme, er det noe mer som uansett bør skiftest?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nok bare ta kontakt med biltilsynet og høre med de om hva som må til for å få det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekkefølgen er vel litt feil, strengt tatt...

 

En skal søke til Biltilsynet om å få bygge om med beskrivelse av hvilke modifikasjoner som skal gjøres, og når det er i boks, kan en bygge om og vise bilen etterpå.

 

Trenger kanskje ett skriv fra leverandør av bilen på at med den motoren skal det være slik og slik understell og bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygde om min 91 mod golf 90hk til G60. Da fikk jeg en liste fra Møller som sa hva som var forskjell fra gl til G60, så måtte jeg på vw verksted og få en bekreftelse på at det som stod på lista var bytta, så var det biltilsynet neste.

 

Men det forutsetter at bilen er levert med den motoren originalt. Og jeg snakka ikke med biltilsynet først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen som kan fortelle meg kor eg skal henvende meg for å finne ut hva som må til for å få bilen min godkjent med ny motor?

 

Det er en 94 mod passat gl 2l sedan som er byttet motor t 90-91mod g60.

har fått fatt i g60 calipere framme, er det noe mer som uansett bør skiftest?

Hør med biltilsynet om det.... problemet ditt er vel at 94 mod passt ikke er levert som G60 (dersom du har facelift utgaven) og at den gamle kun er levert med G60 og syncro som har større bremser bak enn vanlige passater med skiver bak.

alternativet vil jo være 2.0 16V 150hk bremser eller VR6 bremser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.