Anbefalte innlegg

1989 Audi 200 i vognkort, originalt MC2-motor i denne, men har nå 1B. (200hk/270nm).

Bygget om med 20v fangere foran og bak. (Originale fangere er tatt vare på).

 

Bilen har fått en skikkelig strekk det siste året.

Jeg kjøpte bilen i januar/februar 2011 som et tomt skall egentlig, det var ikke engang noe ledningsnett i bilen. Deretter flyttet jeg så og si ALT fra min gamle 200 (som var rammeskeiv og skulle vrakes) over på denne. Da alt av ledningsnett ble flyttet over ble dette gått over og inspisert før jeg monterte det inn i den "nye" bilen.

 

- Nå også med HP2 S4 bremser foran. Komplett kit fra Custom Auto Craft.

 

- Overhalt motor totalt:

- Blokk borret til 81,50 og nye JE stempler og total seal ringer, samme komp som originalt 8,6:1.

- Standard råder.

- Nye lagre, pakninger i bunn.

- Ståltoppakning fra 20vt og ARP-studs.

- Nye eksos og innsugsventiler, nye ventilstyringer og frest inn de nye ventilene til setet.

- Alt av pakninger i topp også er nye.

- Nye innsprøytningsventiler til K-jet'n.

- Ny oljepumpe.

- Ny vannpumpe, løpehjul og registerreim (selvsagt).

- Alle sensorer og givere er nye, eller ganske nye da de ble kjøpt inn til "gamle" 200n.

- Motorfester er nye.

- Nye pluggledninger, fordelerlokk, rotor, plugger.

- After-run vannpumpe er ny.

- Ny radiator.

- Understell er det meste nytt.

- Senket med KAW 45/60 fjærer og Bilstein B6/B8 dempere.

- Nye bærearmer foran, samt foringer, nye endeledd.

- Nye lenkearmer bak.

- Begge forskjermene er nylakkert og ordentlig grunnet med epoxy.

- Eksosanlegg fra Custom Auto Craft.

- Lys grått helskinn interiør med elektriske forseter med minne. Bakseterygg fra V8 (med førstehjelpskrin i armlenet).

- Elektriske vinduer, speil og takluke.

- S-replica ratt fra Custom Auto Craft.

- Ekstra nakkestøtter foran fra Custom Auto Craft.

- Fullstendig lyddempet med Silent Coat dempematter fra Installbay(Bilstereosenteret). Hele gulvet og torpedoveggen er belagt med dette.

- Ledninger til stereo ligger klart i bilen. Strøm og signal. 3-kanals.

 

 

Minuset:

- Klimaen er defunc, mangler gass. Konverteringskit til ny gass medfølger.

- Det er noen riper i lakken på førerdør, men det skulle være kurrant å få korrigert bort har noen nevnt, jeg er ikke noe god på detailing.

- Et av bakvinduene vil ikke ned, har en del ekstra innmat til dørene som kan medfølge.

- Taktrekket ble trukket om, men jeg tror han som gjorde det var fargeblind da jeg fikk helt feil farge på det.

 

Selges med da med 17" Bolero felger med Vredestein Wintrac piggfri dekk på vinter (splitter nye dekk høst 2012).

Sommerhjul så har jeg RH ZW1 med dårlige dekk, men den kan selges uten.

 

Prisant 50000,- eller bud. Ikke innbytte!

 

Har også en GOD del ekstra deler til typ44/200 på lageret. Bl.a motor og girkasse, drivverk osv.

 

Ring meg på 93610893. Evt send mail terje@tinnion.no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterhjul

JUh8ol.jpg

 

Sommerhjul Felgene er solgt, men sånn er den med 18" :)

22znil.jpg

 

Interiør

1NQUWl.jpg

 

HP2 361x30 bremser fra S4 (Custom Autocraft Kit)

YesDwl.jpg

 

Lyddemping, ut med brannfarlige matter

o4U1zl.jpg

 

Nyborret og nye JE stempler

DlP8Gl.jpg

 

Motor bygget sammen ved 188k km. Klokka står nå på 203k km.

BG402l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forsåvidt tilsalgs ennå denne.

Ikke innbytte, kun rent salg!

 

Kjørt uten trøbbel i hele vinter, start og kjør hver gang. :)

 

Vel mellom Zito 18" felger, eller RH ZW1 sommerhjul 17" og Bolero 17" vinter.

v8xVkl.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump...

 

Legges på Finn.no o.l. innen kort tid da jeg har fått et tilbud på en annen bil jeg mest sannsynlig ikke kommer til å takke nei til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å ikke oppgradere det svakeste punktet i motor, alltså råder men stempler istedenfor? Rådene er i tillegg mye billigere.

Veldig fin bil, kunne virkelig tenkt meg en 200 selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg valgte å ikke gjøre det, pga k-jetronic og det at jeg ikke hadde planer om å trimme den. Til original effekt er de rådene mer en gode nok.

Totaloverhaling fikk den for å få en god bruksmotor som ikke bruker olje eller vann i mange mange tusen mil til, og det fikk jeg jo :) Stempler måtte jeg jo ha da de gamle ikke passet etter borring :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst å selge felger som er på siste bilde? send pm om det er aktuelt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ikke. Om de ikke blir solgt med 200'n, så skal jeg ha de på den andre bilen.

Får jeg andre planer, så legger jeg de nok til salgs her på forumet først. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne at bilen er PKK OK frem til 31.08.2015.

 

Kan ta justerbart senkesett og/eller 19-20" kantfelg/tyskerfelg eller annet passende til Audi A8 D2 i delbetaling.

 

Bilde fra tidligere i sommer.

bN6rRJal.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.