Audi a4 1.8t! Luftfilter..

Anbefalte innlegg

Heisann!:)

 

Har handla ny bil no, 1.8t a4 :D

Men har jo selvfølgelig lyst og få fram den turbo lyden litt.. og har sett på bsr kite. Men har ikkje lyst og ta kvelden på lmm. Men så da tenkte eg på og bore opp luft filter boksen litt.. Noen som har gjort det her? funker det bra? :P Er bare ute etter lyden. trenger ikkje utsende i motorome..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken lyd er du ute etter? Svisj ved giring? Suge lyd ved pådrag?

Jeg hadde personlig ikke ødelagt orginalboksen.

 

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha den typiske turbo lyden anbefaler jeg deg Forge 007 resirkventil + K&N åpent filter. Eller hvilket som helst åpent-filter gjør susen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter BSR kitet du ! Hadde dette på en tidligere 1.8tq jeg hadde, ikke noe LMM problemer der iallefall. Bra varmeskjold er det også med. Sålenge filteret ikke er innsauset i seig filter olje så er det INGEN grunn til at det skal slite mer på LMM, enn det orginale papirfilteret. For å få skikkelig lyd ifra resirk ventilen så bør du skifte ut den orginale membran ventilen i en av stempel typen. Ikke vits i å bruke svimlende summer på Forge 007ventilen, gå på biltema og kjøp resirk ventilen de har der, akkurat lik oppbygning som forge 007 ventilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Hordaland bor du?

Jeg har 1,8t (APU) med BSR Optiflow kitet, kombinert med Forge 07 resirkventilen.

 

Hvis du skal på vårmønstringen imorgen (i Bergen) så kan du høre den.

Vil tro det er nok lyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok visst og øddlagte boksen litt me noen hull!! Ble klart mer suge lyd, men savner virklig litt lyd psss lyd :P Så ser da at løsningen er ny resirk!! :) Men da tenker eg, er virklig biltema sin god nok? bilen er chipet, og mener og ha lest man bør ha forsjelige fjører inni etter va man har?

 

Sindre: bor er lite stykke fra Knarvik, men var så trøt å sliten at eg ikkje kom meg opp te vårmønstringe i dag! angrer nå :(

 

Edit: Fant dette på biltema si side no:

1. Fjær med tråddiameter Ø 2,2 mm gir et ladetrykk på 2,0 - 3,2 bar.

2. Fjær med tråddiameter Ø 2,4 mm gir et ladetrykk på 2,4 - 2,8 bar.

3. Fjær med tråddiameter Ø 2,8 mm gir et ladetrykk på 3,0 - 3,2 bar.

 

Fælt va trykk det var snakk om... me chipen ligger vel tryket på kansje 0.8?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tar med færisk trykk på 1bar, så trekk ifra 1bar ifra disse tallene, så får du anbefalt fjær i forhold til ditt overtrykk.. Biltema sin er virkelig bra nok ja.

 

Når det gjelder fjærer så kan du bruke hvilken du vil, den holder stengt med den mjukeste, ingen problem. Den vacum slangen som går inn på toppen utligner trykket på hver side av stempelet under pådrag, sånn at den holder stengt, når du går av gassen og stenger gass spjeldet så får du vacum i innsuget ditt, dette vacumet hjelper til å suge opp stempelet i resirken din.

 

Et annet hett tips er at du smører på litt fett inni resirken, altså på stempelet, veggene og tettningsringene, da glir d som F... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel verdt prøve da :) Takker for tipsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.