Audi a4 b5 1,8TQ AEB stoppet plutselig... bensinpumpe havari

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb i går bare stoppet bilen plutselig for meg.. Tenkte det var batteri om og gjøre siden dette har vært ett problem en gang tidligere, men nå som den har fått lade over natten får jeg fortsatt ikke liv i den. den bare går på starteren, tenner ikke i det heletatt..

har sjekket den for feilkoder med vagcom

1 Fault Found:

18010 - Power Supply Terminal 30

P1602 - 35-00 - Voltage too Low

Readiness: N/A

Ettersom jeg kan lese meg frem til via Ross Tech sine sider har denne kommet fordi det har vært lite strøm på batteri på bilen.

Er det noen her som har noen tips til meg? er fullstendig avhengig av bilen til og fra jobb, så den "må" gå igjen til mandag...

Ta gjerne kontakt her eller på 91706054 om dere kan hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være tett bensinfilter .osv du får begynne å lete .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal handles inn når jeg likvel skal på biltema etter nytt batteri etterpå. Takker for tips. Har sjekket alt av sikringer og ingen er gått med mindre det finnes sikringer andre steder enn boksen ved sjåfør da? HAr og hatt ut to plugger og de ser bra ut begge to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bensinpumperelè, og sjekk bensinpumpa di :) Kan godt være at den plutselig ryker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har tatt en diagnose og ikke finner noe der, er det bare å starte å feilsøke. Ville startet med å sjekke de 2 tingen som må ligge til grunn for å få start; tenning og bensin. Har du gnist? Ja = sjekke bensin, nei = sjekke tenningsanlegg. Komme det bensin frem? Ja = sjekke gnist/tenningsanlegg, Nei = sjekke bensinsystem (pumpe, filter, slanger, dyser osv)

Er det både gnist OG bensin hadde jeg sjekket reg.reim/toppen. Fare for at ventiler ikke åpner/lukker som de skal da.

Sånn, det var mine tanker om den saken, sikkert ikke til stor hjelp. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg vrir på tenninga hører jeg bensinpumpa gå. Den går helt til jeg skrur av tenninga. Hvordan sjekke etter gnist på disse som ikke har pluggkabler, men coil direkte på pluggen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde pumpa skulle stoppe etter den hadde jobbet opp trykk, men det kan sikkert noen andre svare på. Ang pluggene må det vel bli å dra av coilen og plugge tennplugg i denne på lik linje som med en plugg-kabel.

Bare så det er sagt, jeg har ikke noen spesiell erfaring med de motorene der, jeg bare sier hva jeg hadde gjort. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa skal stoppe etter den har fått opp trykket ja, du kan skru opp lokket i bagasjerommet under teppe til bensinpumpen, og ta av slangen, slå på tenningen og se om det faktisk kommer bensin ut.. Greit og være to stk for og begrense bensin gris.

Kan eventuelt koble på en slange og ned i en cola flaske eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cola flaske skal prøves. Takker for tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bensinpumpa. Trenger derfor en bensinpumpe til A4 ganske fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er bilen gådd?

Jeg byttet min forgie helg. betalte 1700kr hos NBS.

Koster 1000kr hos carparts.no

Er lurt og bytte bensinfilteret med det samme :)

Laget en howto i wiken på hvordan pumpen byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karroseri har gått 305 000 ca motor gått 10 000. Problemet er att bilen MÅ gå innen mandag, da jeg ikke har mulighet for kolektivt til jobb..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpen bruker og ryke rundt 300k, min gikk 314k før pumpen røyk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sant hehe. kommer ikke inn på wikien jeg? får bare beskjed om og logge inn, og prøver jeg det, får jeg beskjed om feil passord..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og be om nytt passord slik at passorde ditt blir oppdatert på alle de forskjellige systemene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for fin beskrivelse. det kommer godt med når jeg skal skru nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en bensinpumpe liggens her Lena :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du ha for den? Trenger og få start på bilen til mandag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.