#1 Skrevet Mai 19, 2012 Da var det altså min tur til å få el problemer med 3c'n.. Bryteren og lampen for bremsene i dashbordet har begynt å blinke, og det piper når jeg kjører. Feilkoden jeg får er : 02433 Supply voltage for right parking brake motor - v283 Har sjekket sikringsboksen, men finner ingen som er gåen. Sikringstabellen stemmer heller ikke, så det er ikke så lett å måle seg fra sikringsboksen og bak til kontakten på caliper. Noen som har vært borti dette før, og vet hvilke sikringer som går til epb systemet? Har også vært av med motoren og tvangskjørt den med 12v, og den går begge veier.. Noen med tips her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2012 Da var det altså min tur til å få el problemer med 3c'n..Bryteren og lampen for bremsene i dashbordet har begynt å blinke, og det piper når jeg kjører. Feilkoden jeg får er : 02433 Supply voltage for right parking brake motor - v283 Har sjekket sikringsboksen, men finner ingen som er gåen. Sikringstabellen stemmer heller ikke, så det er ikke så lett å måle seg fra sikringsboksen og bak til kontakten på caliper. Noen som har vært borti dette før, og vet hvilke sikringer som går til epb systemet? Har også vært av med motoren og tvangskjørt den med 12v, og den går begge veier.. Noen med tips her? Det finnes software oppgraderinger til dette. Tror nok du må levere bilen hos VW-forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2012 Noen som vet hva denne oppgraderingen heter, og evt. om jeg kan finne ut om den er blitt oppgradert? Har fullversjon av vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2012 Jeg mistenker at det er bare et tidsspørsmål før motoren på håndbrekket tar kvelden, dessverre... Hadde samme symptomene på min også, var litt av og på, og fikk fjernet feilkoder. Men til slutt måtte jeg bytte hele kalippern, motor tok kvelden og resten satt i 7 stein. Men kan jo være håp om at det er en SW oppgradering som fikser det, men lite trolig hvis dette har kommet nå og ikke vært et problem tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2012 Hadde samme symptomer på min også, heldigvis hadde jeg garanti på bilen, for en motor måtte byttes og hovedstyringen til bremsene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2012 Må da vel være mulig å bare bytte motoren, og ikke hele caliper? Motoren er jo festet med to torx skruer, og kan enkelt tas av. Noen med delenummer på motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 20, 2012 Må da vel være mulig å bare bytte motoren, og ikke hele caliper?Motoren er jo festet med to torx skruer, og kan enkelt tas av. Noen med delenummer på motor? Møller Stjørdal har stort sett bare byttet motoren når det har vært trøbbel, så det er ikke noe problem. Trondheim derimot har stort sett bare byttet hele, så kommer nok an på hvor du spør ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2013 Hei. ser dette er en gammel tråd, men gidder ikke å starte en ny når dere har kommet så langt her har hatt samme symptomer på min også. Kom når det var på det kaldeste, da satt den fast på ene hjulet og lampa blinket. Lampa har blinket til noen ganger i det siste, men alt har fungert normalt. Nå er det ikke noe galt, men venter på at det skal skje noe her. Jeg lurer da på om hva dere fant ut her? Holder det med å bytte bare motor, å kan jeg tørre å bestille det fra ebay? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2013 Hei. ser dette er en gammel tråd, men gidder ikke å starte en ny når dere har kommet så langt her har hatt samme symptomer på min også. Kom når det var på det kaldeste, da satt den fast på ene hjulet og lampa blinket. Lampa har blinket til noen ganger i det siste, men alt har fungert normalt. Nå er det ikke noe galt, men venter på at det skal skje noe her. Jeg lurer da på om hva dere fant ut her? Holder det med å bytte bare motor, å kan jeg tørre å bestille det fra ebay? Hørtes veldig ut de på min bil, kan sikkert være lurt å få byttet elektromotor på calipperene før alt tar kvelden. Vet ikke om det er noe mulighet for å smøre opp med det samme man har ut motor, men det kan vel være en fordel, motor slites vel også av at calipper begynner å gå tregt / henge (og her har vel salt en god del av skylda...). Som tidligere skrevet, så hadde ikke Møller Stjørdal byttet noen komplette, men kun motor, før de fikk inn min. Har ikke noen erfaring selv med motor fra Ebay, og har heller ikke lest om noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2013 plastikkhuset rundt motor sprekker i de fleste tilfeller, noe som fører til treghet og feil. vil i de fleste tilfeller anbefale å bytte hele kalipter da det i flere tilfeller har blitt feil selv etter bytte av motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2013 det var supert å høre. får se om jeg finner noe komplett til en gunstig pris før den streiker helt. takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...