Problem: Stempler butter på topp på 16v turbo?!?

Anbefalte innlegg

Har nå satt sammen motoren med S2 stempler og råder.

Prøver å dra rundt motoren for hånd, og da butter stemplene når de er på topp :(

Stemplene skal passe som bare det, og ventilene skal det vel mye til at er skeive når motoren bare har dratt rundt.

 

Men oppdaget at kilesporet på tannhjulet til enten kammene eller veiva ikke var som det skulle ? (Husker ikke hvilket tannhjul nå).

 

Noen som har hatt dette problemet før ? Eller som har noen formening om hva som er galt ? :(: bh :: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du nevner at et kilespor ikke er som det skal...hr du sjekket registeret?

 

Hvis registeret er feil vil det butte i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå satt sammen motoren med S2 stempler og råder.

Prøver å dra rundt motoren for hånd, og da butter stemplene når de er på topp :(

Stemplene skal passe som bare det, og ventilene skal det vel mye til at er skeive når motoren bare har dratt rundt.

 

Men oppdaget at kilesporet på tannhjulet til enten kammene eller veiva ikke var som det skulle ? (Husker ikke hvilket tannhjul nå).

 

Noen som har hatt dette problemet før ? Eller som har noen formening om hva som er galt ? :(: bh :: bråk :

 

Har du moddet stempelskjørtene slik at de ikke tar nedi oljespylinga under stemplene? hvis ikke er det nok der det butter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du nevner at et kilespor ikke er som det skal...hr du sjekket registeret?

 

Hvis registeret er feil vil det butte i toppen.

 

Tror ikke det er kilesporet allikevel, men blir sjekket ut..

Har også lånt original-kammer, for å se om det har noe å si..ikke sikkert det har det men..

 

Har moddet stempelskjørtene, slik at de ikke skal ta nedi oljeunderspylinga..har jo brukt G60 stemplene som mal..men, hmm, er jo ikke sikkert vi har moddet de nok allikevel ?

 

En annen teori, er at det kanskje er noen ventiler som er kroka..

Før jeg parkerte den for vinteren, så begynte det å klakke skikkelig i bilen.

Og når jeg ser på G60 stemplene så er det tydelige merker fra noen ventiler..Liksom en halv halvmåne på en måte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du moddet stempelskjørtene slik at de ikke tar nedi oljespylinga under stemplene? hvis ikke er det nok der det butter.

Tror det heller er der nede det butter ja.... måtte ut med mitt ene noen ganger før jeg fikk moddet det nok....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det heller er der nede det butter ja.... måtte ut med mitt ene noen ganger før jeg fikk moddet det nok....

 

Hmm, okey..For nå har vi prøvd å modde de såpass at de er rimelig like G60 stemplene hvis du skjønner..

Forresten så hadde vi vel ikke fått motoren til å gå rundt uten topp på, hvis vi ikke hadde sparret ut nok til oljeunderspylinga.. ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har noen skjeve ventiler ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen teori, er at det kanskje er noen ventiler som er kroka..

Før jeg parkerte den for vinteren, så begynte det å klakke skikkelig i bilen.

Og når jeg ser på G60 stemplene så er det tydelige merker fra noen ventiler..Liksom en halv halvmåne på en måte..

 

på en g60 med original kam, så rekker ikke ventilene ned til stemplene... de motorene skal tåle et register-havari... har en topp liggenede i garasjen, med original kam, ventilene stikker ikke utenfor... rart at det er høyere løft på en 16V, siden du har dobbelt antall ventiler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har noen skjeve ventiler ???

 

Kan hende det ja..For før jeg parkerte den, så fikk jeg veldig mye klakking. Og når vi nå ser på G60 stemplene, så ser man tydelige merker av at ventilene har slått borti.

 

Eller så kan det jo være en løfter som henger ? så ventilen er åpen hele tiden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fiksa problemet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fiksa problemet ;)

 

går det ann å spørre hva som var problemet? bare for nyskjerrighetens skyld..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi bare måtte justere litt mer på kamdrevet..

Pappa som dreiv mens jeg jobba..hehe, så har ikke fått hørt hva det var enda.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi bare måtte justere litt mer på kamdrevet..

Pappa som dreiv mens jeg jobba..hehe, så har ikke fått hørt hva det var enda.. :)

 

Kom deg ut å skru nå danna! ;) En liten uke igjen.. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur som faen ;)

Men..Vi får se om vi rekker det..skal holde hardt men..I morra er vi ferdige med pedalboksen, så da er det bare å lempe motoren nedi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.