#1 Skrevet Mai 20, 2012 Heisann.. Først en liten historie;) For et halvt års tid siden, Lånte dama bilen "audi a4 1.8t 2001", ogda jeg fikk den igjen, så klartejeg ikke å få hjulspinn på grus i 1. Gear engang! Hørte ikke turboen noe særlig lenger heller, så jeg tok av luftfilteret og fant ut at det var endel olje sprut på lmm og inne i luftrøret. Så jeg tenkte a, fa&€, nå er turboen gått... Kjøpte ny orginal kkk03 og satte på den. Den gikk fortsatt dårlig. Sendte den til chipping hos krb trading, og han sa på tlf etter chip. " nå har jeg en god nyhet, og en dårlig. Den lader 1.2, men går fortsatt som ei bøtte møkk.. Men jeg ville sjekka katalysatoren, for den skrangler veldig" Så vi demonterte katten og, inni der var det jaggu helt tett! Boret, og reiv ut hele katen, og Satte den sammen igjen, og på vei ut av boretslaget holdt jeg på å dra rett i grøfta, ved full gass i 2. Gear! "2wd, litt slapt håndtrykk, og relativt overasket over momentet rundt 3000! " Så en lang historie kort, og over til problemet nå. det oljesølet jeg hadde ved lmm da jeg bytta turboen, er tilbake! Jeg rensa slangen helt, før jeg satte den på igjen, så jeg lurer nå på om det kan ligge masse søl i intercooleren, etter den forige turboen? Hva bør jeg gjøre? Jeg har forresten på en resirk med litt ekstra stram fjær, så jeg får et par tibakeslag i turboen før den slappe "psshh" lyden kommer. Kan det være derfor det spruter olje bakover? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2012 Det er normalt med litt olje i innsugslangen. Dette kommer som regel fra oljeåndingen som kommer inn i slangen via den svarte runde plast dingsen som sitter på innsugslangen. Om du kjører stram fjær med luft som slår tilbake, kan nok lufta dra med seg litt søl opp til LMM ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...