Spiller defekt gasspjeld noen rolle på n75? n75 tikker uten gasspjeld tilkoblet

Anbefalte innlegg

Hei folks. Min gamle n75j var dårlig, så jeg kjøpte en n75H.

Når jeg trør på så fyker trykket opp til 1,4bar (skal være 1.45) for så å synke raskt ned til 1.2.

Dette skjer spesielt ofte ved lave gir. Somregel men ikke alltid.

 

Er mappet tilpasset J-ventil, og blir tullete med H-ventilen?

Jeg kan svært lite om hiddensprut.

 

Ps. Ingen lekkasjer

 

Håper på svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde n75 ventilen styrte turbotrykket jeg, altså en magnet solenoid.

 

Hvordan hiddensprut kjører du med ?

 

Vet det er mange som bruker bleedventil, for et mer stabilt trykk

 

mbc_parallel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at en n75ventil styrer trykket, det er jo snakk om trykkproblemer:P

Sprutet er Fartstrup.

Jeg har lest her på forumet at H-ventilen gir en liten overboost, og siden jeg har mapsensor

kan sprutet ha problemer med å stabilisere trykket siden den gir ut signal om et trykk til H-ventilen og mapsensoren registrerer noe annet? Er dette ulogisk?

 

 

Jeg har en MBC liggende, mn siden jeg ikke stole 100% på trykkmåleren holder jeg meg til elektrisk ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke turboen din som ikke lader max til sperra da?

Er normalt at de ikke greier å opprettholde ladetrykket på høye turtall, spesielt på lave gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger lader den fult helt ut. Jeg kan kjøre på andre gir, og holde igjen på bremsa på forskjellige turtall, men trykket er ustabilt. Turboen skal lade max helt ut på min bil, gjorde det før hele tiden værtfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kun på 1 og 2 gir at den lader mindre trykk eller?.sjekket at wastegaten ikkje er for slapp?.Vis den detter ganske fort etter du har fått max trykk, så ville eg sjekket denne.Prøvd med nye j ventil?

Noen ganger lader den fult helt ut. Jeg kan kjøre på andre gir, og holde igjen på bremsa på forskjellige turtall, men trykket er ustabilt. Turboen skal lade max helt ut på min bil, gjorde det før hele tiden værtfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer oftest i lave gir, men ofte i høye gir også. Staget til wastegate er tight, klarer ikke å rikke staget med 2fingre. Åpner fint med trykkluft. Nei, men regner med jeg er nødt til å kjøpe det for å prøve, håper ikke det er helt bortkastet.

 

Noen andre trix for å sjekke wastegate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få deg en ekstern wastegate..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen turbo?

Catlysator ?

 

Sjekk at faktisk wastegaten lukker skikkelig i setet sitt, kan være koks o.l så det ikke lukker skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gt2860. Katten var tett for 2måneder siden, så jeg slo ut innmaten.

Wastegaten ser rein å fin ut når jeg ser inn fra downpipe'n.

Syntes dette er snålt. Har bestilt J-ventil nå. Kommer i morgen så jeg får se om det er den som kødder med meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allright, da var J-ventilen montert og nesten ingen forskjell, kun at maxtrykket ble reduser med 0,1bar.

Jeg ga flat pedal i 3gir, og holdt farten helt jevnt, da var det nesten max trykk.

Så gjorde jeg det samme i 2gir, samme turtall og holdt på bremsen, da ladet den kun 1bar.

 

Prøvde alt dette flere ganger, somregel var det likt hver gang.

 

SOS:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går bilen dårligere enn før da?,sjekket alle slanger som går til og fra n75?.eller lekkasjer generelt, se at wastegaten faktisk er tett.se at grunninnstillingen av wastegate er rett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trykktestet apsolutt alt, mener jeg 98%sikkert. Er n75slangene lekk vil det bli overboost.

Hvis jeg skrur opp trykket med MBC, kan jeg skru opp så lenge breibåndslambdaen viser fine tall? Da finner jeg værtfall ut om wastegate lukker seg. Går ut å prøver nå...

 

De få gangene trykker er på maks, går bilen som normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javell javell, med MBC får jeg overboost på alle gir... Sånn sett virker alt bra.

Noen forklaring på varierende trykk med ny n75?

 

Raaart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merklige greier:confused:,kan være du har dårlig kontakt i stikket til n75 ventilen.du kan rense stikket med electro cleaner,så ser du da.eventuelt se etter brudd osv...Kan vel utelukke wastegaten da,kommer trykket noe seinere etter problemet oppsto?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket kommer like raskt som før. Har sprayet kontakten også.

Muligens irring kan forårsake varierende spenning?

Er det teknisk mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen irring noen sted, og med n75 ventilen frakoblet ligger trykket helt stabilt på 0.9.

Noen som har et eller aent forslag? Jeg er tom for ideer :'(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da er grunntrykket på wastegaten 0.9 bar,så da skal n75 ventilen regulere resten opp til 1.45 bar,vist det er trykket du skal ha?.Regner med at de har programert det sånn at n75 skal funke med en wastegate med et såpass høyt grunntrykk?.har vært borti detta tidligere,der det er blitt brukt en kraftigere wastegate med et helt standard chiptuning program.Da ble det bare krøll med trykket.Men det har vel funket greit tidligere?.Har du mulighet for å justere ner trykket litt,kanskje forspennet på wastegaten er litt i overkant stramt.

Ingen irring noen sted, og med n75 ventilen frakoblet ligger trykket helt stabilt på 0.9.

Noen som har et eller aent forslag? Jeg er tom for ideer :'(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ts racing har gjort alt på bilen fram til jeg kjøpte den.

Bilen har funka fjell og jeg har ikke tukla med wastegaten. Kan jo justere ned, men det blir jo kjedelig:;)

 

Kan wastegaten stille ser selv av vibrasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp? Sorry maset folkens:P hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et lite hull på veivhusventilasjonsslage som går inn på innsuget da?

Var borti lignende problem med trykk, og da var det en slange som jeg mener kom fra veihuset og inn på innsuget som hadde et lite hull, ligger godt gjemt under innsuget (mener jeg det er, lenge siden så husken er så som så..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gått igjennom mye nedi der, bytta en slange med stor lekkasje.

Da får jeg skru av innsuget å ta en skikkelig grundig gjennomgang av hele sullamitten. Siste utvei trur jeg:)

Takk for tipset:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei:( skulle nesten tro trykkmåleren er på bærtur.

Jeg har en autogauge, tror du kan finne disse for 300,- i norge..

Noen forslag til en rimelig forhandler som selger analoge målere med god kvalitet?

 

Hvilken måler har du? Regner med du har samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.