Spiller defekt gasspjeld noen rolle på n75? n75 tikker uten gasspjeld tilkoblet

Anbefalte innlegg

Nei:( skulle nesten tro trykkmåleren er på bærtur.

Jeg har en autogauge, tror du kan finne disse for 300,- i norge..

Noen forslag til en rimelig forhandler som selger analoge målere med god kvalitet?

 

Hvilken måler har du? Regner med du har samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem ja. men jeg hadde bilen i benk og det viser at trykket faller på effektkurven og.. er ikke måleren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå legger min seg på 1.2bar, ganske stabilt. Den får aldri en peak på 1.4 lenger..

 

Om din mister trykk etter turtallet, eller mister den trykk uanz om du holder jevn fart med bremsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mister trykk etter turtallet. med jevn trykk på bremsen så holder den trykket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min lader plutselig 1,35 nå en kveld.

Under innsuget, kan vakumslangene dr trykktestes ved å sette trykk på slangen som sitter etter turboen, og plugge slangen som går inn på undersiden av innsugsmanifoilen? Hvor høyt trykk max?

Er det mulig at enveisventilen kan kødde med med, og trykket forsvinner inn i blokka?

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katten min var jo tett for en stund tilbake, slo ut innmaten. Er det mulig at det er løse biter bak i eksosen som løsner av og til slik at jeg får mer ladetrykk for så å tette seg igjen?

:)

Hva er enkleste måte å sjekke dette? Demontere eksosanlegget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på, kan det være et mottrykksproblem i eksosen? Har samme problemet, ladetrykket faller betydelig på turtall.

 

Jeg kjører nå med annen ladetrykksstyring enn N75 ventilen og opplever akkurat det samme, så det er ikke den som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt på frieksos, ingen forskjell. Nappet av slangen til wastegaten og da spretter trykket til himmels, så lekasjer og lignende er vell utelukket.

Da gjenstår vell kun det som regulerer trykket, N75, den er OGSÅ byttet til både J og H.

 

MEEEEEN....(har fartstrup)....når jeg dro ut stikket på tomgangsregulatoren så begynte en veldig hypping tikking på N75'n.

tror spjeldet mitt er defekt, kan dette slå ut på N75ventilen????????? =O

 

er det et kompotent hode dr ute som kan redde oss fra dette feilsøkingshelvete=O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett gass spjeld liggende her som du kan få billig så får du fort testet om det er spjeldet det er noe feil med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå fant jeg et nytt til 1200,- inkl. frakt fra andre siden av fjorden, krysser fingra for at d ikke eg noe jallagreier.

 

Sykt rart at n75ventilen går amok når jeg drar ud stikket på gasspjeld. Noen som vet hvordan jeg kan få kalibrert spjeldet med fartstrup?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har et defekt gassspjeld, så vil dette innvirke på det som reguleres elektronisk og gir signaler elektronisk.

Hvis du bruker MBC så kan du kjøre trykket dit du ønsker, men dette har ikke noe med elektronikken å gjøre.

Hadde en med defekt gasspjeld som fikk chippet bilen, uten OK gasspjeld funket det dårlig, med rens av gasspjeld noen ganger OK, med nytt gasspjeld var alt i skjønneste orden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var nytt gasspjeld montert, men samme driten forsatt...

På pc'n tok jeg verdiene (volt) av spjeldet åpent og lukket, og skrev disse inn.

Jeg ser dette som en kalibrering av spjellet på sprutet mitt. Si ifra vis jeg tar feil.

Kalibrerte også LC-1.

 

Forsatt varierende trykk fra gang til gang jeg gir flatpedal.. og ikke brukbar tomgangsregulering..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.