Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut mine ufo bremser med XYZ 330mm.

Jeg merket her en dag at det ble vibrasjoner i rattet og det kom en ulyd i bremsene ved fart på 60kmt+

Lyden forsvinner så fort jeg er borti bremsepedalen. Vibrasjonene kommer hvis jeg kjører i lengre periode med denne ulyden.

Jeg har luftet bremsene 2 ganger etterpå.

Ble bedre en liten periode før det kom tilbake.

Hva kan være årsaken til dette?

Kast i skiver?

Ikke sentrert skikkelig på navet?

Setter pris på tilbakemeldinger! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe å komme med her? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufo nava er da litt spesiell , mulig det er noe der som ikkje passer ? Eller dårlige bærekuler eller hjul lager .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier i slike tilfelder å ta av caliperen og inspisere delene. Bremsekivene sjekker jeg for kast, samt fjerner rust og sliper av eventuell slitekant. Klossene sjekker jeg at de tar plant og sitter skikkelig i caliper. Caliperen sjekker jeg glidepinner og stempel og tilhørende mansjetter. Navet pusser jeg rent og har på kobberfett. Sjekker også for slakke i hjullager samtidig. Hvis bolten til drivknuten ikke er tilstrekkelig strammet, kan også vibrasjoner plutselig dukke opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke disse bremsene omtrent nye? Hadde du på 'tilstrekkelig' kobberpasta eller dempeshims mellom klosser og stempler/glideflater?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene er så godt som nye ja. Kjørt noen få mil med dem.

Jeg hadde litt, men ikke så kobberpasta mellom klosser og stempler. kan det ha nåe å si?

Jeg har ikke opplevd det på den andre bilen jeg nettopp bytta bremser på uten å ha på pasta.

Mulig jeg ikke fikk gjort helt rent rundt navet der som skivene sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.